ماشین سازی ۳- سپاهان ۳/ کامبک قعرنشین علیه صدرنشینی سپاهان

تیم فوتبال سپاهان در دیداری که از تیم قعر جدول با اختلاف دو گل پیش افتاده بود، متوقف شد تا به صدر جدول صعود نکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ تیم‌های ماشین سازی و سپاهان در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

هفته دهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ماشین سازی و سپاهان

ورزشگاه: شهید قاسم سلیمانی

گل‌ها: پیمان بابایی (دقیقه ۳۸- پنالتی) برای ماشین سازی- سجاد شهباززاده (دقایق ۲۳ و ۴۴- پنالتی) و گئورگی گولسیانی (دقیقه ۳۶) برای سپاهان

اخطار: مهدی رستمی (دقیقه ۴۳)، پیمان بابایی (دقیقه ۵۴)، محمد ابوترابی (دقیقه ۹۳) از ماشین سازی- محمدرضا حسینی (دقیقه ۵۳) از سپاهان

ماشین سازی: محمدامین رضایی، مهدی رستمی، بهمن سالاری (۸۵- محمد ابوترابی)، سید محمد حسینی، سید ابوالفضل رزاق‌پور، منصور باقری، اکبر آفاقی، اتابک زارعی (۶۵- فرزاد محمدی)، فرشاد اسدی، مهدی مؤمنی و پیمان بابایی

سرمربی: محمد سعید اخباری

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری (۶۷- محمد نژاد مهدی)، امید نورافکن، گئورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی، دانیال اسماعیلی‌فر (۷۹- جلال الدین علیمحمدی)، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی (۷۹- رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده و کی‌روس استنلی (۶۷- محمد محبی)

مربی: محرم نویدکیا

داور: سعاد وفاپیشه

شرح بازی:

سپاهان که پس از دو برد متوالی برابر نساجی و مس رفسنجان با روحیه‌ای خوب در خانه تیم قعرنشین به میدان می‌رفت بازی را خوب آغاز کرد و از همان ابتدا حاکم توپ و میدان بود. شاگردان نویدکیا تقریباً روی اولین حمله جدی خود در دقیقه ۲۳ صاحب ضربه پنالتی شدند که سجاد شهباززاده، مهاجم آماده این روزهای سپاهان پنالتی را تبدیل به گل کرد. در ادامه حملات سپاهان متوقف نشد و با وجود یک گل برتری، سپاهان بار دیگر روی یک شروع مجدد سریع از سوی رفیعی و در ادامه همکاری شهباززاده و گولسیانی به گل دوم رسید. بازی که در اواخر نیمه دوم بسیار سریع دنبال می‌شد دو گل دیگر نیز در پی داشت، ابتدا ماشین سازی از روی نقطه پنالتی اختلاف را به حداقل رساند اما در ادامه سپاهان بار دیگر این بار با خطا روی کی‌روس صاحب ضربه پنالتی شد تا باز هم شهباززاده پنالتی را به گل تبدیل کند و اختلاف برتری را به دو گل بازگرداند.

در نیمه دوم ماشین سازی مشخصاً با تمام قوا برای جبران گل‌های خورده و کسب حداقل امتیاز از این بازی به میدان آمده بود و با فشار و پرس روی بازیکنان سپاهان از یک سوم میانی، به دنبال ایجاد موقعیت بود، حملات همه جانبه شاگردان اخباری از ابتدای نیمه بالاخره قبل از گذشت یک ربع از نیمه دوم نتیجه داد و با خطای هند پنالتی نورافکن، این پیمان بابایی بود که از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند و اختلاف را به حداقل رساند.

سپاهان که در نیمه دوم متزلزل نشان داده بود در مدیریت بازی و کنترل توپ و میدان ناکام بود تا ماشین سازی که سر تا پا انگیزه بود روی دروازه سپاهان فشار بیاورد و روی یکی از حملات صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شود تا باز هم پیمان بابایی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند.

در نهایت تساوی ۳ بر ۳ سپاهان برابر تیم قعرنشین باعث شد سپاهان به صدر جدول نرسد و ۲ امتیاز با ارزش را در تبریز جا بگذارد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲۳- سپاهان) - با خطای رزاق پور روی حسینی درون محوطه جریمه ماشین سازی، داور خطای پنالتی گرفت تا سجاد شهباززاده ضربه را به گل تبدیل کند.

۲-۰ (دقیقه ۳۶- سپاهان) - یک شروع مجدد سریع از جانب بازیکنان سپاهان سجاد شهباززاده را درون محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ کرد که او با یک پاس سریع در عرض، در آستانه دروازه باعث گلزنی گولسیانی شد.

۲-۱ (دقیقه ۳۹- ماشین سازی) - خطای گولسیانی روی بهمن سالاری منجر به پنالتی شد تا پیمان بابایی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند.

۳-۱ (دقیقه ۴۴- سپاهان) - خطای رستمی روی کی‌روش استنلی یک پنالتی دیگر را در این بازی رقم زد تا باز هم سجاد شهباززاده از روی نقطه پنالتی گلزنی کند.

۳-۲ (دقیقه ۵۹- ماشین سازی) - خطای هند نورافکن منجر به خطای پنالتی شد تا پیمان بابایی ضربه پنالتی را بزند، ضربه بابایی را در ابتدا نیازمند مهار کرد اما در برگشت بابایی با ضربه سر دروازه را باز کرد.

۳-۳ (دقیقه ۷۶- ماشین سازی) - خطای محمد کریمی روی مهاجم ماشین سازی پنالتی تشخیص داده شد تا پیمان بابایی برای بار سوم از روی نقطه پنالتی گلزنی کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۸- آفاقی با یک حرکت تکنیکی زیبا به درون محوطه جریمه سپاهان نفود کرد و ارسال تیز و خطرناک او با رد شدن از طول دروازه سپاهان بدون اثر بازیکنی از سمت دیگر به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- نفوذ رفیعی درون محوطه جریمه با پاس عرضی او برای استنلی همراه شد اما ضربه رابونای او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- در یک حمله سریع، ارسال خطرناک از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان، با دخالت به موقع مدافعان سپاهان

اتفاق ویژه:

۵ پنالتی در یک مسابقه بیشترین تعداد پنالتی اعلام شده در یک مسابقه در تاریخ لیگ برتر بود و از این لحاظ این بازی در تاریخ لیگ برتر ماندگار خواهد شد.

بهترین بازیکن:

پیمان بابایی با زدن ۳ گل در این دیدار بهترین بازیکن میدان بود و غیر از او سجاد شهباززاده نیز با دو گل و یک پاس گل بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 465114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.