حمایت استونی از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

مردم شهرستان هاریو در کشور استونی تا هفدهم ماه ژانویه موظف به پیروی از مقررات سختگیرانه‌تری برای مهار ویروس کرونا خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات رسانه‌های اجتماعی استونی حاکی است که تمام رویدادها، مراکز فرهنگی، کافه‌ها، ورزشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی تا پایان روز هفدهم ژانویه در شهرستان هاریو با محدودیت‌های جدیدی مواجه خواهد بود. اقداماتی که قرار است بر مردم این شهر اعمال شود بسیار مشابه با محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه آغاز ظهور بیماری در شهر ایدا-ویرو، واقع در شمال شرقی کشور خواهد بود که نتایج مثبت زیادی را در پی داشت. دولت استونی اعلام کرده است که به منظور حمایت از کسب و کارهایی که تحت مقررات جدید ممکن است آسیب ببینند، مبلغ ۲۳ میلیون یورو هزینه خواهد کرد.

طی دوران فوق، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها با پیروی از مقررات جدید می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند اما رستوران‌ها تنها مجازند خدمات خود را به درب منازل ارائه دهند. این در حالی است که تمام مراکز تجاری و کلیساها در این مدت باز خواهد بود اما ظرفیت پذیرش مشتری و مردم در آن‌ها محدود است و تمام مراجعه‌کنندگان موظف به استفاده از ماسک خواهند بود.

هیچ یک از مراکز آموزشی، مهدکودک‌ها و مدارس تعطیل نمی‌شود اما مدیران و مربیان باید از مقررات خاصی برای حفظ امنیت کودکان در مقابل کرونا پیروی کنند. البته مرکز آموزش سرگرمی و فعالیت‌های ورزشی تنها در فضاهای باز مجاز به فعالیت خواهند بود و پذیرش بیش از ۱۰ کارآموز در آن‌ها ممنوع است.

برگزاری هیچ‌گونه رویداد یا جلسه عمومی نظیر کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، سالن‌های تئاتر موسیقی زنده و فعالیت سینماها در فضاهای بسته مجاز نیست و موزه‌ها و نمایشگاه‌ها نیز تا تاریخ مذکور تعطیل خواهد بود. البته تمام این مراکز می‌توانند در فضاهای آزاد آن هم با حضور تنها ۱۰ نفر، فعالیت‌های خود را ادامه دهند و مسیرهایی یک‌طرفه برای مراجعه‌کنندگان ایجاد کنند.

کد خبر 465100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.