اجرای ۱۸۲۲ مورد رفع سد معبر در منطقه ۱۳

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با ارائه آمار از برخورد با تخلف سدمعبر صنوف در این منطقه، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد دو هزار و ۵۹۸ تذکر و پیشگیری سد معبر به واحدهای صنفی منطقه ابلاغ و ۴۴۶ اخطاریه صادر شد که منجر به رفع تخلف یک هزار و ۸۲۲ واحد صنفی شد.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن، توسط مأموران خود اقدام کند.

وی افزود: نیروهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری منطقه ۱۳ در صورت مشاهده موانع در حاشیه خیابان، اعمال قانون کرده و نسبت به جمع آوری و انتقال اقلام به انبار اقدام می‌کنند تا پس از مراجعه متصدی با دادن تعهد خودداری از تکرار تخلف، لوازم ضبط شده را تحویل بگیرد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: چنانچه شهروندان این منطقه با موارد سد معبر رو به رو شدند، می‌توانند مراتب را به سامانه اعلام شکایت‌های مردمی ۱۳۷ گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری موانع اقدام شود.

وی با بیان اینکه طبق تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها فضای تمام معابر شهری در اختیار شهرداری‌ها است و اشخاص نمی‌توانند هیچ معبری را تصرف کنند، تصریح کرد: اگر این اقدام در قالب نصب هرگونه مانع انجام شود، شهرداری نسبت به آزادسازی معبر اقدام کرده و موانع را جمع‌آوری می‌کند.

شرفا گفت: قراردادن موانع در حاشیه خیابان توسط کسبه تضییع آشکار حقوق شهروندان است که در این راستا نیروهای رفع تخلفات شهری در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود، بدون تردید اصفهان شهری بدون تخلف سد معبر خواهد شد.

کد خبر 465091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.