اتریشی‌ها رایگان آزمایش کرونا می‌دهند

مقامات رسمی گراتس، کلانشهری در اتریش، هفته گذشته اعلام کردند که به طور آزمایشی ایستگاه‌هایی دایر می‌کنند که در آن‌ها از تمام مردم شهر به طور رایگان آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان بر این باورند که یکی از مهم‌ترین دلایل انتشار ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، هزینه‌های بالای انجام آزمایش آن بوده است. بسیاری از مردم در سراسر جهان طی این دوران، علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند اما به خاطر هزینه آزمایشات، از انجام آن سر باز زده‌اند. در نتیجه، اغلب آن‌ها علائم خود را نادیده گرفته و آزادانه با دیگران ارتباط برقرار کرده‌اند که این امر منجر به انتقال بیماری کووید -۱۹ از آن‌ها به افراد زیادی شده است. البته این شرایط در تمام کشورها یکسان نبوده است و بسیاری از مقامات، آزمایش کرونا برای مردم را رایگان اعلام کرده‌اند.

مقامات رسمی گراتس هفته گذشته اعلام کردند که می‌خواهند ایستگاه‌هایی در سراسر شهر ایجاد کنند که در آن‌ها، از تمام مردم شهر به طور رایگان تست کرونا گرفته می‌شود. این کار به صورت آزمایشی و به منظور آگاهی از آمار دقیق افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ انجام می‌شود و البته از چند روز اخیر به تدریج آغاز شده است. بدون شک، در نتیجه این طرح و با آگاهی از تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا می‌توان اقداماتی کارآمدتر بر مردم اعمال کرد و قانون رعایت فاصله اجتماعی را به طور جدی‌تری اجرا کرد. از سوی دیگر، بسیاری از مردم آزادانه و بدون هیچ علائمی از وجود کرونا،  با دیگران ارتباط می‌گیرند. باانجام تست کرونا و و آگاهی از مثبت بودن آن، می‌توان از شیوع هر چه بیشتر بیماری در میان مردم جلوگیری کرد.

البته در پیاده‌سازی طرح فوق، ابتدا افراد کم‌درآمدی که از منابع مالی کافی برای آزمایش برخوردار نیستند و تا کنون موفق به انجام آن نشده‌اند، تست گرفته خواهد شد و سپس مردم ساکن در مناطق غنی از خدمات فوق بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 465084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.