دختران ما در بدترین شرایط بهترین عملکرد را دارند/باشگاه‌های بزرگ در ورزش بانوان ورود کنند

سرمربی تیم فوتبال زنان باشگاه سپاهان گفت: در پایتخت ما چند تیم خوب مانند استقلال، پرسپولیس، پیکان و سایپا که در حوزه ورزش بانوان هیچ فعالتی ندارند و این یک معضل حل نشدنی است. یک باشگاه بزرگ می‌تواند اسپانسر تیم ملی بانوان شود تا در مسابقات ای اف سی و فیفا شرکت کند ولی برای آنها مهم نیست.

مهناز امیر شقاقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت تیم فوتبال بانوان سپاهان، اظهار کرد: به خاطر تمرینات منظم سیر صعودی داشتیم و بازیکنانم توانستند به مرور زمان عملکرد بهتری ارائه دهند. برای اینکه به این جایگاه برسیم برنامه‌ریزی داشتیم، از اولین روز که وارد صفاییه شدیم و در قرنطینه بودیم کارهای آمادگی جسمانی، تکنیک و تاکتیک و تقویت روحی و روانی انجام دادیم. دانش فوتبال به بازیکنان داده شد تا خود را نسبت به گذشته تغییر دهند.

پشت هر تغییر یک تدبیر

وی در پاسخ به این سوال که چطور با وجود تغییر سرمربی و کادر، تیم توانست نتایج خوبی بگیرد؟ تصریح کرد: پشت هر تغییری یک تدبیری است، تغییر سرمربی، تفکر و برنامه‌های جدید باعث شد تیم نتیجه بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال زنان سپاهان با بیان اینکه بازیکنان با یکدیگر متفاوت هستند، خاطر نشان کرد: یک سری بازیکنان تاکتیک پذیر هستند، اما برخی بازیکنان تاکتیک پذیر نیستند که این تفاوت به مرور زمان مشخص می‌شود. باید به بازیکنان فرصت داده شود تا با تفکرات و برنامه سرمربی آشنا شوند، بازی اول و آخر تیم ما خیلی تفاوت داشت که من از بازی آخر رضایت داشتم.

امیر شقاقی ادامه داد: هرچیزی نیاز به تمرین دارد. در فوتبال آقایان بازی‌های دوستانه زیاد است، اما در فوتبال بانوان چنین چیزی وجود ندارد و تیم‌ها نمی‌توانند قبل از مسابقات ترکیب خود را مشخص و نقاط ضعیف تیم را برطرف کنند.

وی در خصوص نیم فصل دوم، گفت: بین نیم فصل اول و نیم فصل دوم یک هفته استراحت داریم، به دلیل انصراف تیم خوزستان هفته اول دور رفت به ما استراحت خورد که برای نیم فصل دوم هم همینطور است و یک هفته بیشتر از سایر تیم‌ها تعطیل هستیم.

روحیه قهرمانی به بازیکنان دادم

سرمربی تیم فوتبال زنان سپاهان اضافه کرد: تلاش کردم روحیه قهرمانی به بازیکنانم بدهم و از لحاظ روانی و انگیزشی با آنها کار کردم، می‌خواهم تلاش کنند بهتر شوند تا یک بازی کلاسیک و زیبا ارائه دهند. فوتبال بانوان نسبت به قبل روند رو به رشدی داشته است که با کم‌ترین امکانات و بدترین شرایط، بهترین بازی‌ها را ارائه می‌دهند، بانوان باید تشویق شوند ولی هیچ وقت چنین چیزی نبوده است.

امیر شقاقی در رابطه با انصراف تیم‌ها از لیگ برتر فوتبال بانوان، اظهار کرد: فدراسیون راهکاری جلوی باشگاه‌هایی که تیم فوتبال دارند گذاشت و گفت از پنج درصد پول بازیکنی که باید به فدراسیون فوتبال داده شود سه درصد آن را به فوتبال بانوان اختصاص دهید، حال باید ببینیم کدام باشگاه‌ها به آن عمل کردند. در پایتخت ما چند تیم خوب مانند استقلال، پرسپولیس، پیکان و سایپا که در ورزش بانوان هیچ فعالتی ندارند و این یک معضل حل نشدنی است.

وی افزود: فوتبال بانوان از رنکینگ خارج می‌شود، همه می‌گویند چرا فدراسیون تیم داری نکرد که به نظر نباید همه چیز را تقصیر فدراسیون فوتبال و کمیته بانوان بدانیم بلکه باید ریشه یابی کرد. یک باشگاه بزرگ می‌تواند اسپانسر تیم ملی بانوان شود تا در مسابقات ای اف سی و فیفا شرکت کند ولی برای آنها مهم نیست.

فقط چند باشگاه مثل سپاهان به ورزش بانوان اهمیت می‌دهند

سرمربی تیم فوتبال زنان باشگاه سپاهان با اشاره به اینکه باشگاه سپاهان در دوازده رشته بانوان فعالیت دارد، تصریح کرد: باید از این فعالیت سپاهان قدردانی شود، تنها چند باشگاه داریم که مثل سپاهان به ورزش بانوان اهمیت می‌دهند. میلیاردها برای ورزش آقایان خرج می‌کنند ولی به ورزش بانوان که سطح توقع زیادی ندارند توجه نمی‌شود، بانوان ما با دست خالی در یک زمین بی کیفیت بازی می‌کنند که این جای گریه دارد و همه باید ببینند وظیفه خود را نسبت به ورزش بانوان انجام دادند یا خیر.

امیر شقاقی ادامه داد: دختران ما با کمترین امکانات بهترین بازی‌ها را به نمایش می‌گذارند ولی هیچ وقت دیده نشدند، باید یک چالش راه بیندازند و حقوق من مربی خانم را با یک مربی لیگ برتر آقایان مقایسه کنند تا متوجه شوند چقدر اختلاف و بی مهری وجود دارد. آقایان در همه رده‌ها تیم دارند و ساپورت می‌شوند ولی همان باشگاهی که در چندین رده آقایان تیم دارد یک تیم بانوان ندارد، درد ما ا فدراسیون نیست بلکه از اسپانسرینگ و باشگاه‌ها است.

وی در خصوص پخش نشدن زنده بازی‌های بانوان، خاطر نشان کرد: بازی‌های ما را زنده پخش نمی‌کنند دلیل نمی‌شود کامل فراموش شویم، سایت‌ها اخبار ما را پوشش می‌دهند و اخبار مخصوص بانوان داریم، وقتی اسپانسری می‌گوید دلیل  حضور نیافتنش در حوزه ورزش بانوان نبودن پخش زنده است بهانه می‌آورد زیرا اگر یک نفر احساس وظیفه داشته باشد ورود پیدا می‌کند.

کد خبر 465072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.