ساخت المان یادبود «شهید سلیمانی» در سمنان

شهردار سمنان از ساخت المان شهید سلیمانی و نصب آن در میدان امام رضا (ع) این شهر خبر داد.

سیدمحمد ناظم رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساخت المان‌ها و نمادهای فرهنگی ویژه برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس، سرلوحه فعالیت‌های دوره پنجم مدیریت شهری سمنان بوده و نیاز است تا برای معابر شهری و نکوداشت شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نمادهایی زیبا و با مفهوم طراحی و اجرا شود.

وی افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی مقرر شد یکی از معابر شهر سمنان به نام وی نام‌گذاری شود که بعد از بررسی‌ها، بلوار حدفاصل میدان امام رضا (ع) و میدان استاندارد شهر سمنان به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری شود.

شهردار سمنان تصریح کرد: از دیگر اقدامات شهرداری سمنان برای بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، ساخت المانی از این شهید گرانقدر بوده که در حال انجام است.

ناظم رضوی گفت: طرحی که برای ساخت این المان در نظر گرفته‌ شده به‌گونه‌ای است که یکی از بزرگ‌ترین المان‌ها و ماندگارترین آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: المان سردار سلیمانی همزمان با ایام شهادت وی در ورودی بلوار همنام این شهید در ضلع شرقی میدان امام رضا (ع) نصب خواهد شد.

شهردار سمنان به دیگر برنامه‌های پاسداشت اولین سالگرد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایجاد غرفه‌ها و ایستگاه‌های فرهنگی در میادین شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی کودکانه در راستای شهر دوستدار کودک، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد اقشار مختلف و به یاد شهید سلیمانی و شش شهید گمنام که در این ایام در سمنان تشییع می‌شوند، برگزاری حسینیه خودرویی در سطح شهر، ویزیت رایگان پزشک و غربالگری مردم با رویکرد توجه به مناطق کم برخوردار شهر و فضاسازی شهری از دیگر برنامه‌های شهرداری سمنان است.

کد خبر 465060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.