مناسب‌سازی در یزد متناسب با اصالت این شهر انجام شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه همه شهرهای کشور دارای پتانسیل هستند، از یزد به عنوان اسطوره شهرهای ایران یاد کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد پس از بازدید از طرح‌های مناسب‌سازی شهر و افتتاح طرح «هفت‌خوان» معلولان شهر جهانی یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر شهر کشور پتانسیلی دارد، اما این پتانسیل در برخی شهرها، متفاوت، اصیل و با اصلالت است و ریشه در تاریخ دارد و مانند شهر یزد، اسطوره هستند.

وی افزود: یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر کشور انتخاب شده و در همین رابطه نیز جلسات متعددی در وزارتخانه‌های مختلف برگزار شده است و امروز شاهد میزبانی پانزدهمین جلسه پیگیری و هماهنگی و مناسب‌سازی کشور به میزبانی یزد هستیم.

معاون وزیر کشور گفت: برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در شهر یزد اعتبارات ریالی بالایی اختصاص یافته و یقین بدانید که آغاز بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی در یزد متناسب با اصالت این شهر و تاریخی بودن آن صورت گرفته است، گفت: این اقدامات انسان‌محور بوده و در راستای صیانت از شهر و دوام و قوام آن اجرا شده و در آینده نیز شاهد ادامه این روند خواهیم بود.

«وحید قبادی دانا» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این جمع خبرنگاران طی سخنانی کوتاه، اجرای طرح‌های مناسب‌سازی را دفاع از حقوق معلولان دانست و اظهار کرد: اقدام شهرداری و شورای شهر یزد در این راستا ستودنی است و می‌تواند به سایر شهرهای کشور تعمیم یابد.

جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد هم مناسب‌سازی را امروزه، مقوله‌ای اجباری عنوان کرد و افزود: این نهضت در اجرای ضوابط برای توان‌یابان و معلولان در شهر یزد کلید خورده است و شور و اشتیاق و حضور آنها به شهرداری و شورای شهر انگیزه می‌دهد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها به همین ترتیب ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم در تمام مناطق شهری مناسب‌سازی لازم را برای معلولان صورت دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 465051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.