افزایش ۲ برابری تولید در زنجیره فولاد

آمارها نشان می‌دهد ایمیدرو در راستای اقدامات توسعه ای با ظرفیت سازی در زنجیره تامین فولاد، افزایش تولید محصولاتی همچون کنسانتره سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد خام را به ثبت رسانده است.

به گزارش ایمنا به نقل از ایمیدرو، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در جهت تأمین پایدار مواد معدنی و اولیه مورد نیاز صنایع معدنی، تکمیل زنجیره فلزات اساسی را طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار داده است. این مهم در راستای استراتژی‌های توسعه‌ای ایمیدرو و با رویکرد جلب سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی محقق شده است.

بنابر این گزارش، در زنجیره تأمین فولاد و در بخش کنسانتره سنگ آهن میزان تولید این محصول در سال ۹۲، به میزان ۲۳ میلیون تن بوده و این رقم تولید در سال ۹۸ تا ۴۷ میلیون تن افزایش یافته است. میزان تولید گندله در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون تن رسید و با بهره برداری از طرح‌های مختلف فولادی در کشور، میزان تولید این محصول در سال ۹۸ به ۴۱ میلیون تن رسید.

در بخش آهن اسفنجی میزان تولید از ۱۵ میلیون تن سال ۹۲ به ۲۷ میلیون تن در سال ۹۸ رسید.

همچنین در سال ۹۲ میزان تولید فولاد خام ۱۶ میلیون تن بود که با بهره برداری از طرح‌های فولادی بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸، تولید بیش از ۲۷ میلیون تن از این محصول در سال ۹۸ رقم خورد.

کد خبر 465035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.