واکنش رییس فدراسیون جودو به یک انتصاب جنجالی

رییس فدراسیون جودو درباره انتصاب پر سر و صدای کردمیهن به عنوان مسئول فرهنگی فدراسیون جودو گفت: او دان ۵ جودو و داور ممتاز و مربی درجه یک این رشته است و انتصابات ما قطعا فنی و از دل خانواده جودو است.

به گزارش ایمنا، آرش میراسماعیلی، درباره آخرین وضعیت پرونده جودوی ایران در دادگاه CAS، اظهار کرد: پس از برگزاری دادگاه به هر دو طرف یک ماه فرصت داده شد تا با یکدیگر به توافق برسند. از ۲۶ شهریور تا ۲۶ مهر دو طرف این فرصت را داشتند اما رئیس دادگاه CAS چندی پیش در ایمیلی اعلام کرد با توجه به حساسیت پرونده رأی تا ۲۹ ژانویه اعلام خواهد شد. ما نیز منتظر صدور رأی دادگاه هستیم و به رأی تمکین خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون جودو افزود: وکلای ما در دادگاه عملکرد بسیار خوبی داشتند و طرف مقابل نیز نتوانست مستندات محکمه پسندی ارائه کند. همه ما را از پیش بازنده می‌دانستند اما همین که CAS برای صدور رأی نهایی زمان بیشتری در نطر گرفته به اعتقاد من اتفاق خوبی است. من و رئیس فدراسیون جهانی جودو برخورد صمیمانه و گرمی با هم داشتیم و دقایق زیادی صحبت کردیم. الان نیز ارتباط خوبی داریم اما او بر روی پیش شرط خود مصر است و باید منتظر صدور رأی دادگاه بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: رأی دادگاه هر چه باشد ما به عنوان عضوی از فدراسیون جهانی جودو باید با آن‌ها کار کنیم و تعامل داشته باشیم. قطعاً باز هم وارد مذاکره می‌شویم و نگرانی خاصی نداریم. حتی در صورتی که بازنده شویم، فدراسیون جهانی جودو نمی‌تواند به راحتی جمعیت ۹۰ هزار نفری جودوی ایران را نادیده بگیرد. به صدوری رأی منصفانه خوش‌بین هستیم و امیدوارم اتفاق خوبی برای جودوی ایران رقم بخورد.

میراسماعیلی، درباره انتصاب حجت الاسلام کرد میهن به عنوان رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون جودو و حواشی ایجاد شده پس از این انتصاب، گفت: انتصابات ما طبیعتاً جودویی و فنی است و ما به مسائل و موضوعات دیگر توجه نمی‌کنیم. انتصابات فدراسیون از دل خانواده جودو بوده و خواهد بود. او دان ۵ جودو و داور ممتاز این رشته است. سال گذشته نیز در رنکینگ داوری سوم شد و همچنین مربی درجه یک جودو است که مدارک آن را دارد. به حواشی توجه نمی‌کنیم و به دنبال انجام وظایفمان هستیم.

رئیس فدراسیون جودو درباره حضور محمد بریمانلو در رشته کوراش گفت: ورزشکاران رشته‌هایی مثل سامبو، جوجیتسو و کوراش اکثراً جودویی هستند که این موضوع باعث آسیب به جودو شده است و ما سعی کردیم از بروز این آسیب جلوگیری کنیم. تمرکز بچه‌های جودو باید بر روی این رشته باشد. ما هیچ دشمنی با رشته‌های دیگر نداریم اما رشته‌هایی که به نوعی وابسته به جودو هستند باید خودشان استعدادیابی کنند و ورزشکار پرورش دهند. هر جودوکاری هم می‌خواهد به رشته دیگری برود به آن احترام می‌گذاریم اما در صورت رفتن دیگر حق بازگشت به جودو را ندارد. البته موضوع بریمانلو متفاوت است او عنوان دار جهان است و ارزش و شأن جایگاه خود و این رشته را می‌داند. رفاقت و دوستی خوبی با یکدیگر داریم. او فقط به خاطر تمرین در اردوی کوراش حاضر شده و همانطور که اعلام کرده اولویتش جودو است.

منبع: ایسنا

کد خبر 465026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.