خلاقیت شهری ایتالیا برای تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا

معماران ایتالیایی به منظور تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا طراحی شگفت‌انگیزی را برای محل انجام این کار پیشنهاد کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی دوران شیوع کرونا شعاری همه‌گیر در میان مردم ایتالیا رایج شده است که "با یک گل، ایتالیا جانی دوباره به خود خواهد گرفت".

استفانو بوئری، معمار و برنامه‌ریز مشهور ایتالیایی، به همراه تیمی از مشاوران شهری با الهام از این شعار پاویون‌هایی برای ارائه واکسن کرونا به مردم طراحی کرده‌اند که قرار است به طور موقت در سراسر شهرهای کشور ایجاد شود. تمام پاویون‌ها دارای تصاویر گل‌های بهاری است تا به شعار "با یک گل، ایتالیا جانی دوباره خواهد گرفت" جامه عمل بپوشاند. در واقع، معمار مشهور ایتالیایی قصد دارد از طریق احداث پاویون‌های فوق، حس آرامش و تولد دوباره را در مردم سراسر کشور ایجاد کند و نشان دهد که زمان زیادی تا پایان دوران استرس‌زای کرونا باقی نمانده است.

بدیهی است که ارائه واکسن کرونا به مردم بر عهده مقامات مسئول می‌باشد که عشق به هموطنان و تمایل به بهبود زندگی را به تصویر می‌کشد. اگرچه شیوع بیماری کووید -۱۹ به مدت حدود یک سال باعث شد بسیاری از مردم جان خود را از دست بدهند، در بیمارستان‌ها بستری شوند یا به خود جداسازی از سایرین و حبس در خانه‌های اغلب آپارتمانی بپردازند، با این حال، کشف و تزریق واکسن کرونا، یک بار دیگر روح زندگی را در آن‌ها می دمد و مردم را با دوستان و طبیعت پیوند دوباره خواهد بخشید.

استفانو بوئری چنین استدلال می‌کند که کمپین‌های واکسیناسیون کرونا از سه عنصر اصلی تشکیل خواهد شد؛ بخش‌های مختلف کمپین با لوگوی جدید به شکل یک گل بهاری مزین خواهد شد، پاویون‌ها به طور موقت در میادین اصلی شهرها دایر می‌شود و نمادهای اطلاع‌رسانی در سراسر بخش‌های مختلف شهرها گسترش خواهد یافت.

ظاهر فیزیکی کمپین‌ها نیز دقیقاً به شکل یک گل خواهد بود که این نماد نه تنها چرخه زندگی طبیعی و تولد دوباره را به تصویر می‌کشد، بلکه حفظ و افزایش تنوع زیستی را نیز در ذهن مردم یادآوری خواهد کرد. بدیهی است که پامچال اولین گلی است که پس از خواب طولانی مدت زمستانی، شروع به شکفتن می‌کند و تولد دوباره طبیعت را به تصویر می‌کشد. به همین دلیل، استفانو بوئری از این گل برای تزیین پاویون‌های واکسیناسیون در سراسر ایتالیا بهره گرفته است تابه مردم نشان دهد که پس از هر دوران سختی، یک آغاز دوباره وجود دارد.

جالب است بدانید که پاویون‌های فوق به گونه‌ای ایجاد خواهد شد که قابلیت جمع‌آوری تمام اجزا و انتقال آن‌ها به مکان‌های دیگر وجود خواهد داشت. بنابراین، پس از اتمام واکسیناسون مردم در یک منطقه، پاویون‌ها به سرعت به محل دیگری از شهر منتقل می‌شود تا مردم آنجا نیز از تزریق به موقع واکسن کرونا بهره‌مند شوند. قرار است تصویرهایی از گل پامچال، پشت بام، دیوارها، فضاهای خالی و تمام محیط‌های اطراف پاویون‌ها را در بر گیرد. استفانو بوئری قول داده است پس از پایان کامل طرح واکسیناسیون و در آغاز فصل بهار، میدان‌ها و فضاهایی را که میزبان کمپین‌های واکسیناسیون کرونا بوده است، با کاشت گل پامچال مزین کند تا به شهرها روحی دوباره ببخشد و مردم را به زندگی ماقبل کرونا بازگرداند.

در ساخت پاویون‌های فوق از چوب به عنوان ماده اصلی استفاده خواهد شد و سازه کلی به شکل دایره‌ای طراحی می‌شود. نوع چوبی که در ساخت آن‌ها به کار برده می‌شود، در مقابل رطوبت از مقاومت کافی برخوردار است و همچنین می‌توان آن را به راحتی از هم باز کرد یا بازیافت کرد. علاوه بر این، بر بام سازه‌ها پانل‌های خورشیدی زیادی قرار خواهد گرفت تا الکتریسته لازم برای پاویون‌ها فراهم شود و نیاز به مصرف انرژی شهری را به حداقل برساند. فضاهای داخلی کمپین‌ها نیز به طور کامل از مواد چوبی پیش‌ساخته ایجاد خواهد شد و بخش‌های مختلفی را برای پذیرش و تزریق واکسن به مردم در بر خواهد گرفت.

کد خبر 465024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.