قطع رابطه برخی شهرداران مناطق تهران با شورایاران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در انتقادی شدید از نادیده گرفتن شورایاران توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و برخورد نامناسب برخی شهرداران مناطق گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در گلایه‌ای به رئیس و اعضای شورای شهر تهران و ستاد شورایاری‌ها گفت: سه سال و نیم از این دوره مدیریت شهری گذشت و ما شورایاران را به جلسات شورا دعوت می‌کنیم و آنها گزارش می‌دهند و همگی از اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی تعامل خوبی با شورایاران ندارد گلایه داشتند، این در حالی است که معاونت فرهنگی و اجتماعی باید در هم افزا کردن ظرفیت معتمدین و شورایاران محلات در پیشبرد امور شهر پیشگام باشد. اما چرا این موضوع تاکنون حل نشده است؟ چه کسی باید این موضوع را حل کند؟ اگر ما نمی‌توانیم این مساله را حل کنیم پس شورای شهر چه خاصیتی دارد؟

وی خطاب به رئیس و اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، ادامه داد: شما به نمایندگی از اعضای شورای شهر در ستاد هماهنگی حضور دارید و اگر ما در موضوع مداخله کنیم ناراحت می‌شوید. پس چرا این مساله را حل نمی‌کنید؟ حداقل اگر نمی‌توانید موضوع را حل کنید، طی یک جلسه تفاهمی، مساله را پاک کنید که از این به بعد این ظرفیت‌ها هم افزا شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعامل نامناسب برخی شهرداران مناطق با شورایاران، تصریح کرد: برخی شهرداران مناطق، ارتباط خود با شورایاری را قطع کرده‌اند و من بارها در این خصوص با رئیس و اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها جلسه گذاشتم و صحبت کردم. ۳۰۰ نفر از شورایاران محلات نیز در نامه‌ای به ریاست شورای شهر تهران از تعامل نامناسب معاونت اجتماعی و برخی شهرداران مناطق با آنها گلایه کرده‌اند.

محسن هاشمی، رئیس شورا در این رابطه توضیح داد که تاکنون نامه‌ای به ما داده نشده است اگر داده شده بود حتماً پیگیری می‌شد و از سالاری خواست تا نام شهرداری که شورایاری‌ها را به شهرداری راه نمی‌دهد برده شود.

سالاری با اصرار ریاست شورای شهر، از منطقه چهار به عنوان منطقه‌ای که بیش از دو سال است ارتباط خود با شورایاران را قطع کرده است، نام برد و گفت: جالب است که شهردار منطقه اصلاً شورایاران را به جلسات راه نمی‌دهد. من با آقای حبیب زاده در منطقه حاضر شدیم و جلسه گذاشتیم اما همچنان این مشکل وجود دارد. شما چطور ستاد شورایاری هستید؟ اگر نمی‌توانید به مسئولیت خود عمل کنید، بگویید تا کسانی که توانایی دارند به آنجا بروند.

وی تصریح کرد: نهاد شورایاری‌ها مبتنی بر مبانی نظری اصلاح‌طلبانه و در راستای تحقق جمهوریت و مردم سالاری شکل گرفت، امروز چطور می‌شود که یک شهردار منطقه، کل رابطه با شورایاری را قطع می‌کند؟

سالاری افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی در کنار کارهای ارزشمندی که انجام می‌دهد اما در تعامل با شورایاران خوب عمل نکرده است و ما به عنوان شورای شهر باید با برگزاری جلسات تعاملی این مساله را حل کنیم.

کد خبر 465018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.