نماینده ارومیه از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع شد

نماینده مردم ارومیه در صحن علنی از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی مشروط به سفر وی به ارومیه و جبران خسارات قانع شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، سیدسلمان ذاکر در نشست علنی امروز -سه شنبه، ۹ دی ماه- مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی درباره روند حمایت از کشاورزان و عدم توجه به صادرات محصولات کشاورزی مشروط به سفر خاوازی به ارومیه و جبران خسارات قانع شد.

سید سلمان ذاکر پس از توضیحات وزیر گفت: اگر آقای خاوازی به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه سفری داشته باشند و از نزدیک مشکلات مربوط به محصول سیب و تخریب‌های صورت گرفته را مشاهده و نسبت به جبران آنها اقدام کند، از رأی‌گیری در خصوص این سوال صرف نظر می‌کنم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به اظهارات آقای خاوازی حتماً سفری به ارومیه خواهند داشت و مشکلات را بررسی می‌کنند.

معین‌الدین سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه از وزیر جهاد کشاورزی گفت: سوال نماینده مبنی بر عدم توجه به قیمت‌های تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک مثل خرید سیب و … و عدم حمایت از کشاورزان در خصوص آبیاری محصولات اعم از چاه کشاورزی و آلونک‌های "خانه باغ‌های کوچک "ساخته شده برای رونق تولید و عدم توجه به اموال در دست چندین ساله کشاورزان حتی با داشتن قولنامه و سند شش دانگ و تصرف منابع طبیعی و عدم توجه به صادرات میوه جات مختلف از مرزها و توسعه صادرات مثل خراب شدن هزاران تن هندوانه در مرز و ترکیه است که در کمیسیون مطرح و بررسی شده است.

وی افزود: پس از استماع و عدم اقناع نماینده از پاسخ‌های وزیر کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد و با استناد به بند سوم ماده (۲۰۷) آئین‌نامه داخلی جهت اعلام وصول و بررسی به صحن ارسال شد.

کد خبر 464990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.