لزوم بکارگیری کارکردهای مختلف برای تاب‌آوری دانش‌آموزان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با کارکردهای مختلف مدارس رشد می‌کنند و تاب آور می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محمود امانی طهرانی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کر: بهبود وضعیت آموزش دانش‌آموزان به افزایش سطح آگاهی جامعه از آموزش و پرورش و ایجاد فهم عمومی درست از بهداشت در سطح جامعه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه آگاهی ریشه بهبود تمام امور است، افزود: این آگاهی در آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: هنگام صحبت از کارکرد یک مدرسه مردم و مسئولان تنها به آموزش کتب درسی و اخذ آزمون از دانش‌آموزان فکر می‌کنند، در واقع کارکردی که در ذهن مردم تصور می‌شود، تدریس و امتحان به شیوه سنتی است.

امانی طهرانی با بیان اینکه کتاب‌های درسی را با شیوه‌های گوناگون می‌توان آموخت، گفت: مدرسه کارکردهای بسیاری دارد که امروزه معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش در حال تلاش برای تغذیه مدارس با آنها هستند. در واقع با این کارکردها دانش‌آموزان باید در مدارس رشد کنند و تاب‌آور شوند.

وی یادآور شد: همه آحاد جامعه باید برای مدرسه کارکرد جدیدی تعیین کنند تا انتظارات از آن نیز مشخص شود؛ چرا که نهضت آگاهی بخشی یک امر ضروری است که باید به افکار عمومی متصل شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جایگاه مدرسه باید به خوبی شناخته شود، در موضوعاتی مانند زمان بندی، شیوه آموزش و این چنین مسائل باید دقت شود تا بتوان جایگاه مناسبی را برای مدرسه در نظر گرفت.

امانی طهرانی همچنین گفت: خانواده‌ها باید در همه ابعاد به مدارس اعتماد کنند، محور کار را بر پررنگ کردن نقش مدارس تا هر جا که ممکن است، قرار داده‌ایم.

بنابه گزارش ایرنا، وی افزود: آئین نامه مدارس به استان‌ها ارسال شده و قرار است نظرات آنها نیز مدنظر قرار گیرد. در تغییرات آئین‌نامه مدرسه محوری مورد تاکید است.

کد خبر 464979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.