کمبود شدید تجهیزات ستاد مدیریت بحران شهرداری اسالم

شهردار اسالم گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

مسعود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری اسالم بر اساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی، در حالت آماده‌باش هستند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

وی افزود: در صورت بارش برف در اسالم، شهرداری با استفاده از ۲۰ نفر نیروی خدمات شهری و آتش نشانی، یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون کار برف روبی و بازگشایی معابر را انجام می‌دهد.

شهردار اسالم با اشاره به اینکه نیروهای خدمات شهری در سال جاری انهار موجود در این شهر را لایروبی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به مقدار کافی نمک خریداری و در انبار دپو کرده است و در صورت بارش برف برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک پاشی خیابان‌ها از ساعات اولیه بامداد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سوخت گازوئیل مورد نیاز ماشین آلات خریداری و ذخیره شده است تا در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرد.

قوی پنجه با بیان اینکه واحد فضای سبز شهرداری اسالم، هرس درختان پرخطر فضای سبز شهری را به طور کامل انجام داده است. یادآور شد: نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

شهردار اسالم با تاکید بر اینکه مدیریت شهری برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است. افزود: در حال حاضر شهرداری نیازمند ماشین آلات سنگین مثل گریدر است تا در هنگام بارش برف، معابر را پاکسازی و بازگشایی کند.

وی با بیان این که اسالم در سال‌های گذشته همواره در شرایط جوی مختلف یکی از شهرهای بحران زده استان گیلان بوده است. خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون ، بخشی از دیواره حفاظتی پل در رودخانه ناورود و گابیون روبروی مزار شهدای گمنام و راه دسترسی دچار آن در بارندگی شدید دچار آسیب‌های سیلاب و تخریب شده و تعمیر آن هزینه‌های زیادی را بر شهرداری تحمیل کرده است.

قوی پنجه با بیان اینکه مدیریت شهری اسالم علیرغم کمبود ماشین آلات همواره تلاش کرده است در زمان وقوع بحران خدمات مناسبی به شهروندان این شهر ارائه کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه اسالم در جاده ترانزیتی رشت به آستارا واقع شده و یکی از شهرهای گردش پذیر استان گیلان است، از مسئولان انتظار داریم همانند سایر شهرهای استان، تجهیزات و ماشین آلات مناسبی در اختیار شهرداری این شهر قرار دهند تا در زمان بارش برف شدید و وقوع بحران، مدیریت شهری بتواند شریان‌های اصلی را پاکسازی و بازگشایی و خدمات بهتری به شهروندان و مسافران ارائه کند.

به گزارش ایمنا، شهر اسالم از توابع شهرستان تالش در ۹۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 464972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.