کشف ۱۷ قطعه شئ تاریخی از سوداگران میراث‌فرهنگی در شرق اصفهان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان از کشف و ضبط ۱۷ قطعه شئ تاریخی از سوداگران میراث‌فرهنگی در محور شرق شهرستان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سرهنگ عبدالرضا عرب‌بافرانی گفت: براساس گزارش‌های مردمی و همچنین گزارش‌های دریافتی از پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شرق شهرستان اصفهان (منطقه ورزنه) مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز و نگهداری اشیای قدیمی در روستای " کفرود" از توابع دهستان رودشت شرقی در منطقه ورزنه اصفهان، پرسنل یگان حفاظت با همکاری نیروی انتظامی پس از اطمینان از صحت گزارش‌ها با اخذ مجوز قضائی با ورود به منزل این سوداگر، تعداد ۱۷ قطعه شئ تاریخی متعلق به ادوار مختلف دوران باستان شامل: ۷ قطعه شیء فلزی، ۷ قطعه شئ سفالی منقوش و ۳ قطعه شئ سنگی کشف و ضبط کردند.

او افزود: «با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده یک نفر از ساکنان این روستا بدلیل ارتکاب جرم با تشکیل پرونده قضائی دستگیر و به مراجع مربوطه تحویل داده شد.»

گفتنی است، روستای تاریخی "کفرود" به مرکزیت "کفران" در بخش "فارفان" قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر ورزنه ۱۴ کیلومتر و تا شهر اصفهان یکصد کیلومتر است. این منطقه در شرق شهرستان اصفهان بوده و به واسطه قرار گرفتن در امتداد رودخانه زاینده‌رود از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است. براساس برخی اسناد تاریخی بخشی از جاده کهن ابریشم به ویژه در سده‌های پنجم و ششم هجری قمری از این مسیر عبور می‌کرده است.

کد خبر 464959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.