آتش‌نشانان مهابادی جان ۷۴ شهروند را نجات دادند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: امسال تا کنون ۱۶۶ مورد عملیات امداد و نجات توسط نیروهای این سازمان انجام شده که طی آن جان ۷۴ نفر نجات یافته است.

به گزارش ایمنا، رحمان احمدی اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری بر اثر حوادث امداد و نجات ۳۷ نفر از هموطنان مصدوم شده و ۱۳ نفر نیز با وجود ارائه خدمات امدادی، جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۱ حادثه در شهرستان مهاباد روی داده که از این تعداد ۲۰۵ مورد مربوط به آتش سوزی و عملیات اطفای حریق بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد: در این مدت ۳۳۱ مأموریت توسط نیروهای این سازمان در داخل محدوده شهری و ۴۰ مورد مأموریت در خارج از محدوده شهر انجام شده است.

احمدی اظهار کرد: حوادث آتش‌سوزی علف‌های هرز با ۱۵۱ مورد، نجات حیوانات اهلی با ۵۰ مورد، آتش سوزی اماکن غیرمسکونی با ۳۴ مورد، تصادفات و واژگونی خودرو با ۲۷ مورد بیشترین میزان حوادث را به‌خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به خطرات حوادث گازگرفتگی در فصل سرما عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ گونه مورد فوتی در این شهرستان بر اثر گازگرفتگی گزارش نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آن مکان است، گفت: امسال ۹۹ گواهی ایمنی برای ساختمان‌ها، واحدهای تجاری و آموزشی صادر شده است.

احمدی با بیان اینکه در این مدت ۶۰۰ مورد همکاری با سایر ادارات و ارگان‌های شهرستان صورت گرفته افزود: تعداد یک‌هزار و ۱۳۴ مورد اعزام آتش نشان در سال جاری برای بررسی و یا عملیات مختلف صورت گرفته و ۳۹۶ مورد اعزام ناوگان نیز برای عملیات مختلف اعزام شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 464945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.