طرح «شهروند دیپلمات» باعث تعامل هنرمندان جهان می‌شود

مدیر دفتر ارتباطات بین الملل دانشگاه هنر اصفهان گفت: یکی از مشخصه‌های اصفهان این است که این شهر پذیرای بیشتر اقوام و میزبان بسیاری از ادیان بوده و از این جهت که بستر مناسبی را برای ارتباطات خارجی فراهم می‌کند، یک شهر شاخص محسوب می‌شود.

سید محمد امین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دانشگاه هنر از طریق جلسات هیئت علمی و روابط بین‌الملل در جریان طرح شهروند دیپلمات قرار گرفت.

وی با بیان اینکه "شهروند دیپلمات"، طرح بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که امسال سال رونق و شکوفایی اقتصادی هست، ما در جهت ایجاد چنین خلاقیت‌ها و ایجاد بستری مناسب، سعی کرده‌ایم همواره تعامل خود را با شهر و دانشگاه‌های دیگر حفظ کنیم.

مدیر دفتر ارتباطات بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای اتحاد پنج دانشگاه مهم اصفهان در قالب آی یو ان (IUN)، همواره اتفاقات خوبی در جهت این بسترسازی‌ها انجام شده است و دانشگاه هنر با داشتن دانشکده‌های خاص در این زمینه نقش بسزایی دارد.

امامی یادآور شد: دانشکده‌های هنرهای تجسمی، صنایع دستی و پژوهش‌های عالی هنر و گردشگری یا توریست، در این زمینه نقش مهمی داشته و همگام با طرح شهروند دیپلمات عمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: به تازگی سایتی در شبکه‌های مجازی به آثار دانشگاه هنر اصفهان اختصاص داده شده است. این آثار هنری نقش بسیار زیادی در بسترسازی طرح شهروند دیپلمات خواهند داشت، اما برای ایجاد این فرصت و بستر، نیازمند ایجاد زیرساخت هستیم.

امامی به ایجاد این زیرساخت‌ها در دانشگاه هنر اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت پاندمی کرونا مشکلات بسیار زیادی در جامعه وجود دارد و ارتباطات صرفاً از طریق ایمیل، اینستاگرام و انواع وبینار صورت می‌گیرد. افرادی که در طرح شهروند دیپلمات فعالیت دارند، باید در آینده با شهرهای خواهر خوانده، تعامل و آینده‌نگری داشته باشند.

وی تاکید کرد: شاید بتوان سفیرهایی را برای خواهر خوانده‌ها تعریف کرد و لازم نیست این سفیرها افراد خاصی باشند، آن‌ها می‌توانند معلم، دانشجو، صنعتگر و یا استادکار باشند، اما باید با همدیگر ارتباط برقرار کنند، زیرا در طرح شهروند دیپلمات نیاز است که یک شهروند با شهروند دیگر ارتباط داشته باشد.

بیشتر بخوانید در:

مدیر دفتر ارتباطات بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد: شبکه‌های مجازی این امکان را فراهم می‌کند که هنرمندان در فواصل چندین هزار کیلومتری یکدیگر را بشناسند و هنرهای خود را به یکدیگر معرفی کنند.

امامی با بیان اینکه باید قشر جوان را به سمت پویایی و ارتباطات بین‌المللی سوق داد، تصریح کرد: یکی از مشخصه‌های اصفهان این است که این شهر پذیرای بیشتر اقوام و میزبان بسیاری از ادیان بوده و از این جهت که بستر مناسبی را برای ارتباطات خارجی فراهم می‌کند، یک شهر شاخص محسوب می‌شود.

وی به ضرورت تعامل هنرمندان با یکدیگر اشاره و تاکید کرد: این بستر در دانشکده‌های هنرهای تجسمی و صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان وجود دارد و امیدوار هستیم شهرداری بتواند با رؤسای این دانشکده‌ها تعاملی داشته باشد تا تحقیقات پژوهشی دانشجویان در قالب مصاحبه‌های کوتاه و سریع انجام شود.

مدیر دفتر ارتباطات بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان تاکید کرد: طرح شهروند دیپلمات بعد از پایان شرایط کرونا باید برای دانش آموزان اجرا شود تا بین قشر جوان، متخصصان و هنرمندان صنایع فراموش شده، همدلی ایجاد شود و دانشگاه هنر به عنوان قطب هنری مرکز و جنوب ایران می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

مدیر دفتر ارتباطات بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان گفت: اصفهان شهری صاحب برند و سنتی است و طرح‌های شهروند دیپلمات باید برای همگان شفاف‌سازی شود تا به واقعیت تبدیل شود و به عنوان یک خاطره به دل بنشیند.

کد خبر 464932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.