شتاب سریع‌تر افزایش آمار کرونا در موج بعدی/ ۲۹۰ بیمار بستری در مراکز درمانی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: اگر با موج بعدی بیماری کووید ۱۹ در استان تهران روبرو شویم، ممکن است با شتاب سریع‌تری شاهد افزایش آمار باشیم و برای ثبات وضعیت فعلی افراد باید رعایت‌های لازم را داشته باشند، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۰ بیمار در مراکز درمانی تهران بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زالی در گفت‌وگوی زنده خبری، در خصوص آخرین آمار کرونا در تهران در ۲۴ ساعت امروز دو شنبه - هشت دی ماه- اظهار کرد: حدود ۲۹۰ بیمار در مراکز درمانی تهران بستری که از این تعداد ۱۰۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه در استان تهران آمار ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس کاهش داشته است، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۳۳۲ بیمار در استان تهران بستری و از این تعداد ۹۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تهران بستری هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران شرایط فعلی را ناپایدار و بی‌ثبات دانست و گفت: با هر گونه تغییر ممکن است با یک افزایش چشم‌گیر آماری روبرو شویم.

وی با اشاره به موج سوم کرونا در استان تهران، ادامه داد: تجربه موج سوم کرونا در استان تهران حاکی از این بود که در یک بازه زمانی کمتر از ۱۰ روز، آمارها تصاعدی و کاملاً جهشی افزایش یافت، بنابراین اگر با موج بعدی بیماری در استان تهران روبرو شویم، ممکن است با شتاب سریع‌تری شاهد افزایش آمار باشیم.

زالی با تاکید بر لزوم رعایت‌ها، تصریح کرد: برای کنترل شرایط و ثبات وضعیت فعلی افراد باید مواردی از جمله ماسک زدن، رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا، عدم تردد غیرضروری، حضور نیافتن در تجمعات، عدم برگزاری مراسم و دورهمی‌های خانوادگی باید رعایت شود.

کد خبر 464918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.