کدام غذاهای دریایی بیشترین مقدار میکروپلاستیک را دارد؟

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد صدف‌های خوراکی و گوش‌ ماهی‌ها حاوی ماده‌ای به نام میکروپلاستیک هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان آلودگی میکروپلاستیک در ماهی‌ها و صدف‌ها مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها متوجه شدند که نرم‌تنان مانند صدف و گوش ماهی بیشترین مقدار میکروپلاستیک را دارند. معمولاً نرم تنان موجود در سواحل آسیا بیشتر از نرم‌تنان دیگر مناطق به این ماده آلوده هستند، زیرا آلودگی پلاستیکی در این نواحی بسیار زیادتر است.

پژوهشگران هنوز میزان تاثیر میکروپلاستیک‌ها را بر سلامت بدن انسان کشف نکرده‌اند، اما نتایج مطالعات پیشین نشان می‌دهد که این مواد برای سلامت انسان مضر است. به منظور مشخص کردن تاثیر مصرف ماهی‌ها و غذاهای دریایی حاوی میکروپلاستیک بر سلامت انسان، باید در قدم اول میزان مصرف این نوع غذاها توسط افراد مشخص شود.

ساکنان چین، استرالیا، کانادا و آمریکا و پس از آن مردم اروپا و انگلستان بزرگ‌ترین گروه مصرف‌کنندگان گوشت نرم‌تنان هستند. زباله‌های پلاستیکی که به اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها ریخته می‌شود، در نهایت وارد بدن پستانداران دریایی، ماهی‌ها و صدف‌ها می‌شود. پیش بینی شده است که زباله‌های پلاستیکی در سراسر جهان تا سال ۲۰۶۰ سه برابر می‌شود و به ۱۵۵ تا ۲۶۵ میلیون تن در سال می‌رسد.

نتایج این مطالعه در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شده است.

کد خبر 464916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.