اجرای پروژه کمربندی شهر رشت در ۳ فاز

شهردار رشت از اجرای پروژه کمربندی شهر رشت در سه فاز با اعتبار پیش بینی شده ۲۷۰ میلیارد تومان در فاز نخست خبر داد و گفت: رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت اولویت اصلی شهرداری رشت است.

به گزارش ایمنا، سید محمد احمدی در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر رشت گفت: جهت ارتقا کیفیت آسفالت معابر اصلی و فرعی در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال بخشی از ترمیم و بازسازی مسیرهای عبور و مرور در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار رشت با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک شهری تا مرداد ماه سال آتی لکه‌گیری و روکش آسفالت مناطق مختلف شهری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار سخت است، اما شهرداری در تلاش است با مدل‌های مختلف سرمایه گذاری به تسریع امور بپردازد.

احمدی از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت مشارکت با شهرداری برای اجرای پروژه‌های ترافیکی و عمرانی دعوت بعمل آورد و افزود؛ ساماندهی دست فروشان بازار رشت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اجرای پروژه کمربندی شهر رشت در سه فاز با اعتبار پیش بینی شده ۲۷۰ میلیارد تومان در فاز نخست خبر داد و افزود؛ رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت اولویت اصلی شهرداری رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه روزانه بین هزار تا هزار و ۱۰۰ تن زباله وارد سایت سراوان می‌شود که حدود ۷۰۰ تن آن متعلق به شهر رشت است عنوان کرد: حدود ۱۳ شهر و بیش از ۱۵ روستا زباله‌های خود را به سایت سراوان حمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته بین شهرداری و یک شرکت چینی قراردادی برای احداث کارخانه زباله سوز منعقد شده است ابراز کرد: اجرای قرارداد احداث کارخانه زباله سوز با ظرفیت ۶۰۰ تن هم‌اینک با جدیت در حال تعقیب و پیگیری است و تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار رشت حمل بخشی از زباله‌های سایت سراوان به کارخانه کود آلی و تبدیل آن به کود را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: ظرفیت اسمی کارخانه کود آلی رشت ۵۰۰ تن است، اما ظرفیت واقعی آن در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ تن برآورد می‌شود.

احمدی افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی در مدت زمان کمتر از ۲ سال و با توجه به اعتبارات موجود را پروژه‌ای که شهرداری در حال پیگیری آن است اعلام کرد و گفت: احداث دو سوله در سایت کود آلی رشت و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی از ۵۰۰ تن به هزار تن از برنامه آتی شهرداری رشت است.

وی افزود: تصفیه‌خانه شیرابه سراوان مدتی است که افتتاح شده اما بنا به دلایل فنی کار نمی‌کند و شهرداری هم با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند و بزودی شاهد ادامه فعالیت تصفیه خانه خواهیم بود.

احمدی ساماندهی دو رودخانه شهر رشت گوهررود و زرجوب را هم از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری رشت اعلام کرد و با اشاره به اینکه دو سازمان یعنی شهرداری و آب و فاضلاب متولی انجام این کار هستند یادآور شد: چند ماه قبل تفاهمنامه‌ای در همین راستا بین شهرداری رشت، آب و فاضلاب و قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد شد.

شهردار رشت جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی، عفونی و شیرابه‌های سراوان به رودخانه‌های شهر را از جمله الزاماتی که باید حتماً در حین عملیات ساماندهی رودخانه‌ها تحقق پیدا کند خواند و عنوان کرد: مطالعات ساماندهی دو رودخانه شهر رشت در سه فاز انجام شده و مشاور آن نیز در حال انجام یکسری اقدامات اولیه است.

شهردار رشت با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر رشت احداث یک پروژه رینگ ۹۰ متری به طول ۳۴ کیلومتر پیش‌بینی شده است تصریح کرد: این طرح باید در سه فاز اجرایی شود که فاز نخست از میدان گیل تا مسکن مهر، فاز دوم از جاده لاکان به جاده جیرده و فاز سوم آن نیز مسیر جاده جیرده تا سراوان را شامل می‌شود.

احمدی با تاکید بر اینکه فرآیند مطالعات فاز نخست این پروژه انجام و مصوبه شورای شهر رشت هم اخذ شده است خاطرنشان کرد: مطالعات اقتصادی فاز نخست پروژه کمربندی رشت توسط واحد سرمایه‌گذاری شهرداری رشت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم در فاز نخست ۲.۶ کیلومتر عملیات بازگشایی مسیر انجام شود.
 

کد خبر 464906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.