شهرداری‌های یونان به دانش‌آموزان تبلت رایگان می‌دهند

مقامات محلی یوآنینا، کلانشهری واقع در غرب یونان، متعهد شده‌اند از هیچ تلاشی برای ارائه فرصت‌های مناسب جهت کمک به آموزش مجازی در دوران کرونا به دانش‌آموزان دریغ نکنند. در این راستا، آخرین اقدامی که قرار است به زودی انجام شود، تحویل تبلت رایگان به دانش‌آموزان نیازمند خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی انتشار ویروس کرونا آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان به روندی عادی در میان تقریباً تمام شهرهای جهان تبدیل شده است. اما متأسفانه خانواده‌های بسیاری در سراسر دنیا، به خصوص آنان که دارای چند فرزند دانش‌آموز هستند، از تهیه تبلت یا گوشی‌های هوشمند برای فرزندان خود عاجز بوده‌اند. به همین دلیل، به بسیاری از دانش‌آموزان ضربه‌های جبران‌ناپذیری از نظر آموزشی وارد شده است و حتی برخی مجبور به رها کردن ادامه تحصیل شده‌اند.

البته در بسیاری از نقاط جهان، مسئله مجازی بودن جلسات آموزشی از دید مقامات ارشد پنهان نمانده و این افراد تلاش کرده‌اند امکانات لازم را جهت آموزش از راه دور نیازمندان فراهم آورند. اخیراً یوآنینا نیز به این افراد خیر پیوسته و تصمیم گرفته‌اند برای دانش‌آموزانی که به خاطر نداشتن گوشی‌های هوشمند از تحصیل عقب افتاده‌اند، تبلت رایگان فراهم آورند.

بودجه لازم در یوآنینا برای خرید تبلت به مدیران مدرسه تحویل داده می‌شود و این افراد با شناسایی کودکان فاقد گوشی هوشمند، شخصاً برای آنان تبلت تهیه می‌کنند. شهردار یوآنینا نیز اعلام کرده است تمام دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند نیازهای خود برای یادگیری مجازی را به صورت کتبی به مقامات شهرداری ارائه دهند تا در اولین فرصت نیازهای معقول آن‌ها برطرف شود. جالب است بدانید که شهردار هیچ محدودیتی برای میزان خدمات خود به دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر نگرفته و ادعا کرده است تمام افراد بر اساس نیازشان از خدمات شهرداری برای آموزش مجازی برخوردار خواهند شد.

در حال حاضر، مبلغ ۱۹ هزار یورو به مدارس ابتدایی و ۱۵ هزار یورو به دبیرستان‌ها برای تهیه تبلت اعطا شده، اما مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که در صورت نیاز، آمادگی اهدا مبالغ بیشتر را نیز دارند.

کد خبر 464860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.