کرمانشاه به ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی جدید نیاز دارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: کلانشهر کرمانشاه ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی برای رسیدن به حد استاندارد جهانی نیاز دارد که امیدواریم در سال‌های آینده، هر سال ۲ تا سه ایستگاه به مجموع آتش‌نشانی اضافه شود.

به گزارش ایمنا، غلامرضا رضایی با بیان اینکه شهر کرمانشاه اکنون ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی امداد و نجات و آتش‌سوزی دارد، اظهار کرد: در آینده نزدیک یک ایستگاه آتش نشانی دیگر در شهرک جهاد افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین جهانی زمان رسیدن مأموران آتش نشانی به محل حادثه پنج دقیقه است، گفت: دو معضل ترافیک و کمبود ایستگاه آتش نشانی عامل اصلی تأخیر حدود یک دقیقه رسیدن به محل حادثه در کلان شهر کرمانشاه نسبت به نرم استاندارد جهانی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه از جذب ۱۰۰ نیرو جدید به بدنه این سازمان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این سازمان از نظر تعداد نیرو هیچ مشکلی ندارد و تمام افراد آن از آمادگی کامل برای انجام مأموریت‌ها برخوردار هستند.

وی میانگین سن افراد این سازمان را بین ۲۵ تا ۳۰ سال عنوان کرد و گفت: نیروی سازمان آتش نشانی کرمانشاه از نظر جسمانی و انجام مانورهای امداد و نجات در سطح بالایی در کشور برخوردارند.

انجام بیش از ۲ هزار مأموریت

رضایی با اشاره به انجام دو هزار و ۱۵۰ مأموریت آتش‌سوزی، حوادث و امداد و نجات در ۹ ماه سپری شده از سال جاری توسط این سازمان، گفت: این تعداد شامل هزار و ۴۲۰ مورد مربوط به اطفای حریق و آتش‌سوزی و ۷۳۱ مورد نیز مربوط به سایر حوادث امداد و نجارت است.

وی با بیان اینکه در این مأموریت‌ها ۳۵۰ نفر را نجات دادیم، افزود: همچنین شاهد مجروحیت ۲۲۰ نفر مجروح و فوت ۱۲ نفر در این مأموریت‌ها بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در این مدت همچنین ۳۲۶ مأموریت آب‌گرفتگی منازل و کمک به خودروهای گرفتار در سیلاب توسط مأموران آتش نشانی شهرداری کرمانشاه انجام شد.

وی یکی از مأموریت‌های مهم سازمان آتش نشانی کرمانشاه در سال جاری را کمک به اطفای حریق مراتع شهرستان پاوه و همچنین بیرون آوردن افراد گرفتار در چاه گیلان غرب عنوان کرد و گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه به منظور امداد و نجات حوادث سخت و غیرمترقبه یک گروه ویژه ضربتی تشکیل داده که ۲۴ ساعته همراه با گروه‌های شیفت به حالت آماده‌باش برای کمک در سطح کل استان هستند.

قدرت آتش نشانی به اماکن حادثه‌ساز در حد اخطار است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه با اشاره به فرسوده بودن پاساژهای قدیمی شهر و خطرآفرینی آن‌ها گفت: برخی از این پاساژها از نظر برق کشی و مسائل ایمنی خطرناک هستند و بارها به صاحبان آنها و نهادهای ذی ربط مانند دادستانی برای برخورد، یادآوری کرده‌ایم.

رضایی با بیان اینکه برای مهار آتش‌سوزی احتمالی ساختمان‌های بلند نیاز به نردبان‌های بلند تا حد ۶۲ متر است، افزود: در حال حاضر بلندترین نردبان‌های شهر آتش نشانی کرمانشاه در حد ۳۲ متر است.

وی با بیان اینکه خرید نردبان ۶۲ متری به حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: در سال جاری حدود هشت میلیارد تومان برای خرید تجهیزات به سازمان آتش نشانی اعتبار اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا
کد خبر 464854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.