حمایت اسلواکی از رویدادهای فرهنگی  ۲۰۲۱

دولت اسلواکی از آمادگی کامل خود برای حمایت از رویدادهای فرهنگی مختلف براتسیلاوا، پایتخت این کشور، در سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ مردم سراسر دنیا تنش‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند و با وجود کشف واکسن کرونا، زمان دقیق پایان این دوران استرس‌زا بر همگان پوشیده است. البته طی این دوران سخت که قرنطینه‌های بسیاری بر مردم اعمال شده و بیشتر سفرها و تفریحات لغو شده است، بسیاری از مقامات رسمی سعی کرده‌اند از طریق دنیای مجازی و فراهم آوردن امکانات، نشاط را در خانواده‌ها زنده نگه دارند. در این بین، رویدادهای فرهنگی و حتی برگزاری آئین کریسمس لغو شد که البته بعضی از کشورها زمینه اقداماتی نظیر بازدید اینترنتی از مکان‌هایی نظیر موزه‌ها و سهیم‌سازی مردم در رویدادهای فرهنگی مجازی را فراهم آوردند.

مقامات رسمی براتیسلاوا نیز سال ۲۰۲۱ را سال حمایت از رویدادهای فرهنگی اعلام کرده و متعهد شده‌اند در این زمینه از هیچ کمکی به جوامع مختلف دریغ نکنند. در واقع تمام رویدادها، جشنواره‌ها، نمایش‌ها و سایر مراسمی که تا پیش از انتشار ویروس کرونا، بخشی ضروری از فرهنگ پایتخت به شمار می‌رفت، در سال ۲۰۲۱ به طور جدی پیگیری خواهد شد و برگزاری آن‌ها به صورت مجازی مورد حمایت دولت قرار خواهد گرفت.

تمام مردم سراسر شهر می‌توانند به طور برابر در این رویدادها که قرار است به مدت سه سال و هر بار دست کم دو روز برگزار شود شرکت کنند و از تمام مزایایی که مقامات در اختیار آنان قرار خواهند داد بهره‌مند شوند. جالب است بدانید که رویدادهای فوق به صورت نرم‌افزار روی گوشی‌های تلفن همراه قابل نصب است که دولت اسلواکی مبلغ ۱۳۰ هزار یورو برای پیاده‌سازی برنامه فوق بودجه در نظر گرفته است.

در سال ۲۰۲۱ تمام مردم شهر براتیسلاوا می‌توانند برنامه فوق را روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنند و تا بیست و پنجم ژانویه به تمام رویدادهای فرهنگی و مسابقاتی با جوایز نفیس دسترسی داشته باشند.

کد خبر 464839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.