اجرای پروژه «حرم شهر» در مشهد

شهردار مشهد گفت: با اجرای پروژه «حرم شهر» مسیرهای پیاده‌روی منتهی به حرم مطهر ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی، اظهار کرد: حجم کاری موجود در شهر مشهد نسبت به فعالیت‌هایی که انجام می‌شود بیشتر بوده و همچنان بخش زیادی از اقدامات باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندی به شهر مشهد باعث می‌شود که در انجام اقدامات خود در هیچ امری کوتاهی نکنیم، افزود: پروژه تقاطع آزادگان نمونه یک تکنولوژی جدید است، همچنین پروژه‌های شهرک شهید رجایی و شهید باهنر، از نظر کارکردی و پروژه حق تقدم عابر پیاده به لحاظ اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار مشهد ادامه داد: امکانات مختلفی برای خدمت رسانی به ساکنان محله پنجتن وجود دارد، اما برای تهیه طرح تفصیلی برای این منطقه دچار مشکل هستیم.

وی گفت: در مجموعه مدیریت شهری یک برنامه چهار ساله تدوین شده که از سال ۹۷ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و ما باید برنامه‌های لحاظ شده را به سرانجام برسانیم.

کلائی تصریح کرد: ۵۰ پروژه مهم شهری در کلانشهر مشهد تعریف شده که باید برای اجرای این پروژه‌ها دقت بیشتری داشت، البته مابقی پروژه‌ها نیز برای برنامه‌های آتی در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد گفت: یکی از پروژه‌های مهم ما تأمین منابع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز است و شهرداری در این راستا شبکه جداسازی آب شرب از خام را لحاظ کرده تا فضاهای شهری بزرگ را به آن متصل کنیم.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه "حرم شهر" مسیرهای پیاده‌روی منتهی به حرم مطهر ساماندهی می‌شود، اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شهری مشهد که مرتبط با منطقه توس است که امیدواریم تا ۱۵ اسفند سال جاری تمامی موارد مرتبط با این بخش به اتمام برسد.

کلائی تهیه و تدوین طرح‌های تفصیلی و ایجاد فضای رود پارک در کشف رود را از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری مشهد برشمرد و گفت: ایجاد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی، پروژه پردیس تئاتر، کارخانه نوآوری، پیاده روسازی و… از دیگر پروژه‌های مهم تعریف شده است.

وی افزود: شهرداری باید با سالانه ۲۶۰ هکتار فضای سبز در کمربند سبز ایجاد کند، از این رو در صدد هستیم این رقم را در سال جاری به ۱۵۰۰ هکتار افزایش دهیم و در ایجاد این فضا از نیروهای کارگری استفاده کنیم.

شهردار مشهد در خصوص پروژه تقاطع آزادگان نیز، تصریح کرد: مسیر نمایشگاه به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و چپ گرد امام علی (ع) به بهره داران خواهد رسید و دو قطعه دیگر آن تا پایان اردیبشهت ماه ۱۴۰۰ به بهره‌داری خواهد رسید.

کد خبر 464827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.