احتمال رای گیری درباره کلیات لایحه بودجه در نشست سوم کمیسیون تلفیق بودجه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اگر جلسه این کمیسیون امروز به شیفت سوم برسد، امکان رأی‌گیری درباره کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ وجود دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در حاشیه نشست امروز این کمیسیون با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس آئین نامه تلفیق، در جلسه امروز در ابتدا به منظور بررسی کلیات بودجه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی ارائه کرد و پس از آن مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، اتاق‌های سه‌گانه نیز گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: پس از آن چهار موافق و چهار مخالف نظر خود را درباره کلیات لایحه بودجه بیان خواهند کرد و انشا الله اگر کار کمیسیون تلفیق به شیفت سوم بکشد، امکان رأی‌گیری درباره کلیات لایحه بودجه سال آینده وجود دارد و همکاران تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: نوبخت در نشست امروز کمیسیون تلفیق توضیحاتی پیرامون درآمدها، منابع و تعهدات برای مصارف، هزینه‌های جاری و طرح‌های تملک دارایی در بودجه سال آینده هستند.

زارع ادامه داد: در کمیسیون تلفیق بیشتر بحث نمایندگان به درآمدهای نفتی، نرخ ارز، درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق منتشر شده معطوف است که رقمی حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای اصل و سود این اوراق در نظر گرفته شده و دولت باید به تعهدات خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کلیات لایحه بودجه امروز در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسد، به صحن علنی ارجاع تا در آنجا درباره لایحه تصمیم‌گیری شود، اگر تأیید شود هم به تلفیق باز می‌گردد و در صورت رد کلیات روانه دولت خواهد شد.

کد خبر 464812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.