۲ تصمیم آتلانتا برای زمستان کرونایی

شورای شهر آتلانتا برای رونق رستوران‌ها و ساماندهی افراد بی‌خانمان دو تصمیم جدید گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آتلانتا پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر جورجیا در ایالات متحده آمریکاست که این روزها با وجود مقررات قرنطینه‌ای، فعالیت مراکز اقتصادی و فرهنگی آن کمرنگ شده است؛ در همین راستا شورای شهر برای رونق رستوران‌های این شهر تصمیمی گرفته است.

از زمان همه گیری ویروس کرونا، شهرهای بزرگ ایالات متحده، این امکان را برای رستوران‌ها فراهم کرده‌اند که امکانات میزبانی از مشتریان را در پیاده‌رو یا محل‌هایی در پارکینگ خارج از محیط مشاغل خود گسترش دهند و مکان‌های اجتماعی و غذاخوری در فضای باز را فراهم کنند.

طبق آئین نامه‌ای که توسط شورای شهر آتلانتا نیز تصویب شد، رستوران‌ها باید قبل از فعالیت در معابر و پیاده‌روهای عمومی شهر، برای اخذ مجوز اقدام کنند. در حال حاضر آتلانتا به رستوران‌ها اجازه می‌دهد تا با گرفتن مجوز، غذا و نوشیدنی را در پیادهروها و فضای عمومی مقابل رستوران سرو کنند. رستوران‌های محلی نیز باید برای اخذ مجوز موقت تا اواخر سال ۲۰۲۱ برنامه‌ای برای منطقه‌ای که بیرون از رستوران غذا ارائه می‌دهند، به اداره حمل و نقل آتلانتا ارسال کنند.

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای شهر، در حال حاضر آتلانتا برای تشویق رستوران‌ها جهت شرکت در این طرح هزینه‌ای برای دادن مجوز دریافت نمی‌کند، هرچند که ممکن است در آینده تغییر کند. در سراسر مترو نیز، دولت‌های محلی محدودیت‌های خود را برای کمک به رستوران‌ها در راستای ایمن نگه داشتن غذاخوری‌ها در هنگام شیوع بیماری کاهش داده‌اند  از جمله اجازه داده‌اند در پارکینگ‌ها یا پیاده‌روها غذا سرو کنند.

در این دستورالعمل قید شده که وجود امکانات غذاخوری در خیابان سلامت عمومی جامعه را تقویت می‌کند و به معنی دیگر شخصیت را به فضای خیابان می‌افزاید و عابران را برای فعالیت و پیاده‌روی در فضای عمومی تشویق می‌کند.

از سوی دیگر به دلیل کاهش دمای هوای آتلانتا زندگی برای بی‌خانمان‌های شهر سخت شده و بدین سبب گرمخانه‌ای در یکی از هتل‌های این شهر برای ساماندهی بی‌خانمان‌ها اختصاص یافته است. در آتلانتا امکان ثبت‌نام برای کسانی که دنبال پناهگاه در شب‌ها هستند فراهم شده تا بتوانند در یک برنامه ثبت نام کرده و به واسطه آن آپارتمان دریافت کنند.

این پروژه با هزینه ۲۴ میلیون دلار و با هدفگذاری ۸۰۰ فرد بی خانمان در آپارتمان‌های مجاور مترو آتلانتا و قابل دسترس به حمل‌ونقل عمومی، اجرا می‌شود. ۱۸ میلیون دلار آن از محل بودجه فدرال، دو میلیون دلار از بودجه شهر آتلانتا و مابقی از محل کمک‌های بخش خصوصی تأمین می‌شود.

در این طرح ساکنان بالقوه از طریق پناهگاه‌ها و برنامه‌های مختلف ارتباطی شناسایی شده و اولویت برای پایان بی‌خانمانی، با افراد مسن، معلول و کسانی است که حداقل یک سال بی خانمان بوده‌اند. هر آپارتمان یک تا دو سال اجاره خواهد داشت اما یک مجری پرونده به هر فرد اختصاص داده شده است تا به وی کمک کند که از راه حل طولانی مدت برای خانه‌دار شدن استفاده کند.

برنامه‌ریزان معتقدند "این راهی است برای دادن فرصت جدید به تقریباً ۸۰۰ شهروند در آتلانتا که بیشترین نیاز را به مسکن دارند. "

آنها می‌گویند "فردی که بی خانمانی را تجربه می‌کند شخصی است، دقیقاً مثل دیگر شهروندان که در زندگی خود با چالش‌هایی روبرو بوده‌اند و نیاز به فرصت دوم دارند. "

کد خبر 464791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.