آموزش‌ امداد و نجات به بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ اصفهانی

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: فراگیری دوره‌های آموزش امداد و نجات برای مردم، باعث افزایش تاب آوری جوامع در مواجهه با حوادث و سوانح می شود، بنابراین همه آحاد جامعه باید از آموزش‌های همگانی برخوردار شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، اصغر سلطانی با اعلام این این خبر، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و مشکلات به وجود آمده در زمینه آموزش حضوری، ۸ هزار و ۷۸۱ نفر از خدمات آموزش همگانی امداد و نجات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: برگزاری ۳۱ دوره آموزش تخصصی پایه امداد و نجات برای ۹۳۰ فراگیر، برگزاری ۷۰ دوره آموزشی مقدماتی امداد و مقدماتی نجات برای دو هزار و ۱۰۰ فراگیر و برگزاری ۱۱۰ دوره آموزش همگانی حضوری ویژه یک هزار و ۱۰۰ فراگیر از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات بوده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: در این مدت ۱۵ دوره آموزش همگانی نیمه حضوری برای ۳۰۰ فراگیر و ۱۳۰ دوره آموزش همگانی غیرحضوری مخاطرات برای یک هزار و ۳۰۰ فراگیر در سطح استان اصفهان برگزار شده است. از ابتدای سال دو دوره آزمون مجازی مخاطرات ویژه ۴۰۰ فراگیر و ۶۰ دوره آموزش مهارت‌های داوطلبی نیز برای ۶۰۰ فراگیر برگزار شده است.

سلطانی با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای کارکنان و به ویژه نیروهای عملیاتی و امدادی جمعیت هلال‌احمر در راستای ارتقای مهارت‌های علمی و عملیاتی کارکنان، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، پرسنل جمعیت هلال‌احمر استان در ۱۵ دوره آموزشی ضمن خدمت شرکت کرده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای اشاعه و گسترش آموزش‌های همگانی و عمومی است و باید بتوانیم از این بستر به نحو مطلوب و مناسبی بهره بگیریم و این آموزش‌ها می‌توانند در قالب‌هایی مانند فیلم کوتاه، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، پوستر، پادکست و سایر انواع جذاب تولید محتوا تهیه شوند و این کاری است که اخیراً در سطح جمعیت هلال‌احمر استان به همت اعضای داوطلب و جوان علاقمند در حال انجام است.

کد خبر 464790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.