تامین ایمنی و سلامتی کارگران در خطوط جدید پردازش پسماند

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: برای ایجاد شرایط مساعد جهت فعالیت کارگران خطوط پردازش پسماند، تاکنون رعایت استانداردهای لازم در این محیط مورد توجه قرار گرفته و تا حد امکان اجرا شده است.

مجید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد ایمنی کارگران در خطوط پردازش کارخانه پردازش پسماند، اظهار کرد: محیط این کارخانه فضای سخت و زیان‌آوری است و کارگران در معرض خطرات زیادی قرار دارند، اما برای تأمین ایمنی آنها اقدامات لازم شده است تا خطرات و آسیب‌های شغلی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه خطوط فعلی کارخانه پردازش اصفهان در دهه ۶۰ احداث شده است و مشکلات خاص خود را دارد، افزود: برای ایجاد شرایط مساعد جهت فعالیت کارگران خطوط جدید پردازش پسماند، تاکنون استانداردهای لازم در این محیط رعایت شده است و امیدواریم با بهره برداری از خطوط جدید کارگران در محیط مناسب‌تر با حداقل خطرات و مشکلات به کار مشغول شوند.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر این شرایط بهداشتی و استانداردهای ارگونومیک کارگران در خطوط جدید کارخانه لحاظ شده است و مواردی مانند ارتفاع مناسب به جهت کاهش آسیب‌های ارگونومی را پیاده سازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سیستم تهویه داخل سالن‌های جدید جداسازی پسماندها به لحاظ سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع تعبیه شده تا کارگران کمتر در معرض آلاینده‌ها و گازهای متصاعد شده از پسماند قرار گیرند.

قاسمی با بیان اینکه همواره کارشناسان ایمنی و بهداشت در سالن دریافت پسماند حضور داشته و شرایط را رصد می‌کنند، گفت: در حال حاضر الزاماتی مانند استفاده از ماسک و دستکش توسط کارگران کارخانه رعایت می‌شود و امیدواریم با احداث خطوط جدید شرایط بهتری از نظر ایمنی و بهداشت برای انجام فعالیت کارگران فراهم شود.

کد خبر 464787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.