تایید درخواست ۱۳ هزار متقاضی مسکن ملی در استان اصفهان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تعداد هفت هزار و ۴۷۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن استان تا کنون واریز وجه داشتند.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر زاغیان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص میزان استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان گفت: این طرح بزرگ و ملی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور اجرا و سهم استان اصفهان ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد تعیین شد که پس از انجام مراحل ثبت نامی حدود ۷۸ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند.

وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده بالغ بر ۳۹ هزار نفر حائز شرایط اولیه هستند. و درخواست بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی در سطح استان اصفهان تأیید نهایی شده است. که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۵۴ متقاضی در بانک‌های عامل افتتاح حساب کردند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه رقم آورده اولیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است اذعان داشت: بیش از هفت هزار نفر در استان اصفهان تا کنون واریز وجه داشتند.

زاغیان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شواری مسکن استان متقاضیان در حال پالایش هستند و آمار واقعی شامل تکمیل پرونده و واریز کامل روزهای آتی اعلام می‌شود.

وی افزود: برای تمامی متقاضیانی که تأیید نهایی شده و آورده اولیه را واریز نموده‌اند، زمین تأمین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: منبع تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن، آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد بوده لذا در صورتی که متقاضیان به موقع آورده خود را واریز کنند، واحدها بسته به پیشرفت فیزیکی به مرور تا ۲ سال آینده واگذار می‌شوند.

زاغیان ادامه داد: در سطح استان اصفهان خوشبختانه مشکل کمبود زمین وجود ندارد لذا در شهرهایی که فاقد زمین بودند یا تا کنون ثبت‌نام طرح اقدام ملی نداشتند، مراحل ثبت نام به زودی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله یا فروش اقساطی ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و قیمت ساخت بر اساس قیمت تمام شده از متقاضیان دریافت خواهد شد. همچنین مسکن ملی اصفهان در شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر واگذار خواهد شد.

کد خبر 464779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.