مدارس اسپانیا به فیلتر تصفیه هوا مجهز می‌شود

شورای شهر موستولس در اسپانیا تصمیم گرفت برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، در تمامی مدارس شهر دستگاه‌های تصفیه هوا نصب کند تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را در مراکز آموزشی کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون هزار و ۵۰۰ دستگاه فیلتر تصفیه کننده هوا تهیه شده است تا در مهدکودک‌ها و در مدارس سایر مقاطع تحصیلی و همچنین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نصب شود.

شهردار موستولس تاکید کرده است که فارغ از دولتی یا خصوصی بودن مدارس، تجهیز آن‌ها به دستگاه‌های تصفیه هوا هزینه‌ای برای والدین و دانش آموزان در بر نخواهد داشت.

فیلتر هپا (HEPA) که از الیاف به هم فشرده‌ پلیمری خاصی تشکیل شده است قادر به جذب ۹۹٫۷% از ذرات معلق با اندازه بزرگ‌تر از ۰٫۳ میکرون است. نحوه ساخت فیلتر به گونه‌ای است که مساحت زیادی از آن در یک بخش کوچک فشرده می‌شود به طوری که چندین متر از سطح فیلتر را می‌توان در یک محیط یک مترمربعی قرار داد.

با نصب این فیلتر در مکان‌هایی دارای جمعیت بالا، نظیر مدارس می‌توان تا حد بسیار زیادی از آلودگی محیط کاست. پیش از این نیز لهستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سیستم حمل و نقل عمومی شهر را به این سیستم مجهز کرد.

کد خبر 464736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.