سبدی از طرح‌های متنوع دولت در بازار مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: علاوه بر اینکه زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرد تسهیلات و طرح‌های تشویقی جهت بازسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده و با اخذ مالیات از مسکن‌های خالی دست دلالان بازار مسکن کوتاه خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن، سبد متنوعی توسط دولت طراحی شده است که پروژه‌های مشارکتی، بخش کوچکی از آن است و اغلب پروژه‌ها یا براساس اجاره زمین ۹۹ ساله یا براساس قیمت تمام شده فروش اقساطی است.

وی در توضیح این موضوع گفت: دولت جهت کاهش قیمت مسکن برای خانواده‌های جوان و اقشار هدف در طرح اقدام ملی مسکن، زمین را به صورت اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی زمین به صورت ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در اقدامی دیگر دولت با هدف کوتاه کردن دست دلالان بازار مسکن سامانه املاک و اسکان را راه‌اندازی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است تا امکان اخذ مالیات از خانه‌های خالی فراهم گردد و بدین ترتیب بازار مسکن ساماندهی شود.

قاری‌قرآن چالش‌های ساخت مسکن در شهر اصفهان را نبود اراضی دولتی، وجود بافت فرسوده و قیمت بالای زمین عنوان کرد و گفت: با استفاده از اراضی شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر همچنین ارائه تخفیفات لازم سعی بر ساماندهی و سرریز جمعیت کلان شهر اصفهان به سمت شهرهای جدید شده است.

وی افزود: به منظور تشویق ساخت مسکن در بافت فرسوده، کسانی که در این مناطق ملک شخصی دارند و می‌خواهند بازسازی کنند، علاوه بر پرداخت تسهیلات یارانه‌ای به آنان، تخفیف هزینه صدور پروانه‌های مسکونی برایشان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اخذ مالیات از مسکن‌های خالی تصریح کرد: بر اساس نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ تعداد خانه‌های خالی استان حدود ۲۴۲ هزار واحد مسکونی اعلام شده است که با توجه به قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی امید است بخشی از این واحدها به عرضه مسکن کمک کند.

کد خبر 464721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.