تکمیل ۳ هزار واحد مسکونی محرومین در اصفهان تا اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: احداث سه هزار واحد مسکونی محرومین در استان تا اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد.

غلامحسین خانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا درباره آخرین وضعیت طرح ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومین در استان اصفهان، اظهار کرد: تفاهم نامه این طرح در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه بین استانداری اصفهان، سازمان مدیریت و برنامه برنامه‌ریزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پنجم تیرماه سال جاری منعقد شد و عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن آغاز شد؛ البته کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در تفاهم نامه دیگری احداث ۱۱۵۰ واحد مسکونی را برعهده گرفت.

وی افزود: متقاضیانی که به لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر هستند و در روستاها سکونت دارند در این طرح در اولویت قرار می‌گیرند و پس از شناسایی به این افراد برای ساخت واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ مترمربع ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه هزینه‌های استعلام بنیاد مسکن، صدور پروانه ساختمان و ارائه خدمات مهندسی در این طرح برای متقاضیان رایگان شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۳۸۴ نفر برای طرح مسکن محرومان توسط دهیاری‌ها و شوراهای استان به بنیاد مسکن معرفی شده و ۴۶۷۱ نفر واجد شرایط شناسایی شدند اما با توجه به سهمیه استان برای سه نفر پرونده تشکیل شد؛ هم اکنون برای ۲۵۳۸ واحد پروانه صادر شده است.

خانی با بیان اینکه تاکنون ۲۸۸۶ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند، ادامه داد: اعتبار کلی تسهیلات برای طرح مسکن محرومان ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان از هفت بانک عامل به مردم پرداخت شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ۱۵۲۶ پرونده، افزود: هم اکنون عملیات اجرایی ۲۱۰۰ واحد شروع شده و پیشرفت عملیات در مراحل پی‌کنی و نازک‌کاری است و تلاش می‌کنیم این طرح تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ پایان یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه جمع اعتبار دولتی برای کمک بلاعوض ۹۰ میلیارد تومان است، گفت: این مبلغ تأمین شده و به متقاضیان پرداخت شده است اما برای تسریع در روند تکمیل واحدها تا اردیبهشت سال آینده، نیاز است که بانک‌های عامل برای پرداخت وام به مردم مساعدت کنند.

خانی خاطرنشان کرد: طرح احداث ۳ هزار واحد مسکونی محرومان هم اکنون در ۲۴ شهرستان استان در حال اجرا است اما ۴۰ درصد سهمیه این طرح با حدود ۱۲۰۰ واحد در شهرستان‌های غرب استان مانند فریدن و بویین میاندشت، فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم با هدف مقاوم سازی این مناطق اجرایی شده است.

کد خبر 464704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.