استقبال اندک تاکسیرانان لنگرود از طرح تعویض تاکسی فرسوده

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود گفت: به دلیل حذف تسهیلات وام بانکی در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، نقدی شدن و افزایش چند برابر قیمت خودرو، این طرح با استقبال کم تاکسیرانان این سازمان مواجه شده است.

ابراهیم حسن‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با اجرا شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون شهری سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود می‌توانند نسبت به نام نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

وی افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر لنگرود ۳۴۳ دستگاه تاکسی درون شهری، ۶۶ دستگاه تاکسی بی سیم و ۳۰ دستگاه تاکسی بین شهری و ۱۳ دستگاه تاکسی ون درون شهری فعال هستند که از این تعداد حدود ۹۱ دستگاه تاکسی فرسوده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود گفت: به دلیل حذف تسهیلات وام بانکی در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، نقدی شدن و افزایش چند برابر قیمت خودرو، این طرح با استقبال کم تاکسیرانان این سازمان مواجه شده است.

حسن پور تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا و افزایش تورم تاکسیران را در وضعیت بسیار بد مالی و معیشتی قرار داده است، دولت باید برای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری در طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده تسهیلات وام بانکی کم بهره در اختیار این قشر قرار می‌داد  تا مشارکت در اجرای این طرح مورد استقبال رانندگان قرار می‌گرفت.

وی افزود: در سال جاری مالکان ۳۵ دستگاه تاکسی فرسوده شهری برای تعویض و نوسازی در سامانه سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی ثبت نام کرده‌اند که ۱۰ نفر از آنان به دلیل نداشتن توان مالی انصراف داده‌اند؛ تعداد چهار دستگاه تاکسی جدید از این سازمان تحویل مالکان آن‌ها شده و ۲۱ مورد نیز در نوبت تحویل است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود یادآور شد: در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ که طرح تعویض و نوسازی دارای تسهیلات وام بانکی و قیمت خودرو بسیار کمتر بود؛ ۱۸۰ راننده تاکسی این سازمان با ثبت نام در این طرح، خودرو خود را تبدیل به احسن کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله دو خودروی سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.

حسن پور یادآور شد: بازه زمانی ثبت نام در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سازمان حمل و نقل عمومی و تحویل خودرو جدید از یک تا سه ماه است.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 464692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.