آخرین جزئیات طرح ملی مسکن در استان اصفهان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ارائه آمار و جزئیات طرح مسکن ملی در این استان از تایید نهایی درخواست بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی خبر داد.

امیر زاغیان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان استقبال از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان اصفهان اظهار کرد: این طرح بزرگ و ملی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور اجرا شده و سهم استان اصفهان ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد تعیین شده است که پس از انجام مراحل ثبت نامی حدود ۷۸ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند.

وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده بالغ بر ۳۹ هزار نفر حائز شرایط اولیه هستند و درخواست بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی در سطح استان اصفهان تأیید نهایی شده است که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۵۴ متقاضی در بانک‌های عامل افتتاح حساب کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: رقم آورده اولیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است ۷۴۷۴ نفر در استان اصفهان وجه مربوطه را واریز کرده‌اند.

زاغیان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای مسکن استان وضعیت متقاضیان در حال پالایش است و آمار واقعی شامل تکمیل پرونده و واریز کامل روزهای آتی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تمامی متقاضیانی که تأیید نهایی شده و آورده اولیه را واریز کرده‌اند زمین تأمین شده است، افزود: منبع تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن، آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد بوده است بنابراین در صورتی که متقاضیان به موقع آورده خود را واریز کنند، واحدها بسته به پیشرفت فیزیکی به مرور تا دو سال آینده واگذار می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: در سطح استان اصفهان مشکل کمبود زمین وجود ندارد لذا در شهرهایی که فاقد زمین بودند یا تا کنون ثبت‌نام طرح اقدام ملی نداشتند، مراحل ثبت نام به زودی انجام خواهد شد.

زاغیان خاطرنشان کرد: در این طرح زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله یا فروش اقساطی ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و قیمت ساخت بر اساس قیمت تمام شده از متقاضیان دریافت خواهد شد؛ همچنین مسکن ملی اصفهان در شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر واگذار خواهد شد.

کد خبر 464673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدی بزرگ IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اقا از برج 6 تا حالا پول واریز شده هنوزم چرت میگن حتی عمران بهارستان میگه زمین مشخص نشده