حذف امضای دستی از مناقصات شهرداری تهران

مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران اعلام کرد: از ۱۰ دی ماه صورتجلسه مناقصات از سوی اعضای کمیسیون مقرر در ماده ۱۳ آیین نامه معاملات شهراری بصورت الکترونیکی امضا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، محمدرضا زارعلی، روز یکشنبه در این باره اظهار کرد: امضای دیجیتال صورت جلسه کمیسیون مناقصات یکی از گام‌های مهم در شهرداری تهران در زمینه انجام تمام الکترونیک معاملات است.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: درگاه صدور گواهی الکترونیکی میانی به اعضای کمیسیون ماده ۱۳ معرفی شده و اعضا پس از ثبت نام و دریافت کد پیگیری از طریق این درگاه به همراه کد پیگیری و توکن هایی که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تهیه و در اختیار همکاران قرار گرفته به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه و امضای دیجیتال خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران، افزود: دوره‌های آموزشی نحوه استفاده از توکن و امضای دیجیتال برای مناطق ۲۲ گانه برگزار و مقرر شده در آگهی‌های مناقصات مناطق ۲۲ گانه هم به موضوع امضای دیجیتال صورت جلسه مناقصه از سوی شهرداری تهران به لحاظ ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی به پیمانکاران اقدام شود.

به گفته وی؛ به این ترتیب برابر تمهیدات صورت گرفته امضا دیجیتال صورت جلسه‌های همه مناقصاتی که از دهم دیماه به بعد در مناطق ۲۲ گانه برگزار خواهد شد جایگزین امضای فیزیکی و دستی می‌شود.

به گزارش ایرنا، آنطور که در ماده ۱۳ آئین نامه معاملات شهرداری آمده است؛ در معاملات متوسط و عمده برای تحویل هر فقره جنس یا کار باید از طریق کمیسیون تحویل صورت مجلس تنظیم و در آن به طور صریح قید شود که جنس مورد معامله یا کار انجام شده طبق نمونه یا مشخصات مندرج در پیمان است و ذیل آن را تمام اعضای کمیسیون تحویل و فروشنده و یا پیمانکار امضا کنند و در مورد اجناسی که تحویل انبار می‌شود انباردار نیز صورت مجلس را امضا و قبض انبار صادر خواهد کرد.

کد خبر 464666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.