معاون اول رئیس جمهور در راه پاستور؟

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد.

درخواست بادامچیان از شورای نگهبان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰

اسدالله بادامچیان در نشست دبیران این حزب در اعلام مواضع هفتگی خود با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یاران آنها فرصت مناسبی برای تجدید عهد با شهدا و امام شهدا است که از این فرصت باید برای بصیرت‌یابی در رابطه با استکبار جهانی و درس‌آموزی از مقاومت و استحکام مواضع در برابر دشمنان اسلام و ایران و همچنین ترویج مکتب سلیمانی و آمادگی برای انتقام خون پاک شهدا استفاده کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت خاطره و اهداف این شهیدان، مکتب سلیمانی را به‌صورت آموزش حزبی تقدیم می‌کند.

بادامچیان در ادامه با بزرگداشت حماسه عظیم و شکوهمند ملت در نهم دی، بصیرت ملت هوشمند ایران در حضور مردمی گسترده و درهم شکستن خط فتنه توطئه استکباری و خطوط انحرافی داخلی را ستود و تاکید کرد: بیداری و بصیرت ملت مأیوس کننده دشمنان بوده و خواهد بود و آنها که دچار توهم هستند و مذبوحانه راه انحرافی فتنه‌گران را دنبال می‌کنند جز پشیمانی و سیاه رویی برای آنها نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با قدردانی از همه پرستاران و پزشکان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند از دولت و مجلس خواست پیرو رهنمود و تاکید ولی امر مسلمین درباره حقوق پرستاران و تجلیل و قدردانی از آنها اقدامات سریع و جدی داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین دیدار رؤسای مجلس و دولت را کاری مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد که تداوم آن و تفاهمات آنها موجب حل مشکلات مردم باشد.

بادامچیان درباره قانون انتخابات و رسیدگی به آن در مجلس گفت: شأن مجلس و نمایندگان این است که قانون را جامع تهیه کنند تا مردم از آن کاملاً پشتیبانی کنند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است، در نامه‌ای از شورای نگهبان خواستیم تعریف جامع رجل سیاسی-مذهبی را عنایت کنند تا نامزدهای ریاست جمهوری و معرفی‌کنندگان آنها بر حسب تعریف قانون اساسی انجام وظیفه کنند.

مهاجری: جهانگیری نامزد ۱۴۰۰ می‌شود

محمد مهاجری، درباره موقعیت جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اصلاح طلبان مقابل یک دوگانه‌ای قرار دارند و آن اینکه یا به طور کلی از انتخابات کنار بکشند یا اینکه در انتخابات حضور پیدا کنند صرف نظر از آنکه پیروز شوند یا خیر.

وی افزود: بخش تندرو جریان اصلاح طلب معتقد است وقتی این جریان هیچ امکانی برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری ندارد، نباید به صحنه رقابت وارد شود اما در مقابل معتدلین جریان اصلاحات نظر دیگری دارند، آنها خود را متعهد به کشور و نظام می‌دانند و می‌گویند «اگر از انتخابات قهر کنیم، به معنی جدا شدن از نظام سیاسی تلقی می‌شود که هم از نگاه نظام و هم از نظام مردم امر ناپسندی است.»

وی درباره حمایت اصلاح طلبان از اسحاق جهانگیری گفت: شخصاً به آقای جهانگیری علاقمندم و خیلی دوست دارم او کاندیدای جریان اصلاحات شود. آقای جهانگیری وقتی وزیر صنایع بود از جمله وزرای موفق کابینه محسوب می‌شد. آقای جهانگیری با آنکه عضو حزب کارگزاران است اما در بین اصلاح طلبان از مدیران عملیاتی، سالم، صادق و صالح به شمار می‌آید. اگر واقعاً اصلاح طلبان عقل شأن برسد روی آقای جهانگیری توافق می‌کنند.

وی درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: آقای جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود چون از بخش معتدل جریان اصلاحات است. هیچ وقت آقای جهانگیری تندروی سیاسی نداشته؛ البته معتقدم در ۸ سال دولت آقای روحانی نسبت به آقای جهانگیری جفا شد، به این معنا که از توانمندی‌های آقای جهانگیری در حوزه اقتصادی استفاده نشد. شاید اگر تیم اقتصادی آقای روحانی در اختیار آقای جهانگیری می‌بود توفیقاتش خیلی بیشتر از وضعیت فعلی می‌شد.

مهاجری گفت: آقای جهانگیری فردی پرکار و از مدیران کارکشته اقتصادی است او جاذبه بالایی دارد منتها الان کار او بسیار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سخت است چون خیلی در دولت آقای روحانی از توانمندی‌های او استفاده نشد و الان اگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود کسانی که در ستادهای انتخاباتی دیگر نامزدها هستند حتی برخی اصلاح طلبان به او انتقاد کنند که «در همین دولت آقای روحانی چه کردی که حالا می‌خواهی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شوی؟»، در این صورت آقای جهانگیری در یک دو راهی قرار می‌گیرد چون یا باید به دولت آقای روحانی حمله کند که از او پذیرفته نمی‌شود یا باید سکوت در پیش گیرد -که به نظر می‌رسد همین کار را انجام دهد- که این هم به نفعش نخواهد شد.

خط‌مشی سیاسی و انتخاباتی حزب اتحاد به زودی در کنگره حزب اعلام خواهد شد

حسین نورانی‌نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت، با تکذیب اعلام برخی اسامی به عنوان کاندیدای این حزب در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: خط‌مشی سیاسی و انتخاباتی حزب اتحاد پس از تصویب در کنگره سراسری حزب که به زودی برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

حسین نورانی‌نژاد افزود: اغلب اخباری که پیرامون راهبرد و برنامه انتخاباتی حزب اتحاد منتشر می‌شود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است و گاهی نیز برنامه برخی رقبا برای تأثیرگذاری بر برنامه‌های انتخاباتی ما و دیگران است که البته این شیوه‌ها، بداخلاقی سیاسی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مواضع و تصمیمات حزب در بیانیه‌ها، اخبار رسمی دفتر سیاسی و شورای مرکزی و اظهارات دبیرکل و سخنگو منعکس می‌شود.

امروز در خبری که نامه‌نیوز منتشر کرد، عنوان شده بود که اتحاد ملتی‌ها در حال بحث و بررسی درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری هستند.

محمود احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ تأیید صلاحیت می‌شود

احمد خورشیدی آزاد، دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تفاوت‌هایی با انتخابات‌های ریاست جمهوری قبل دارد که مهم‌ترین تفاوت آن مسئله «مشارکت» است.

وی ادامه داد: به دلیل انباشتگی مشکلات معیشتی و اقتصادی به نظر می‌رسد نرخ مشارکت در انتخابات کاهش پیدا می‌کند، به طوری که در بررسی‌های ما عنصر «رأی نمی دهم» در نظرسنجی‌ها از سایر گزینه‌ها خیلی بالاتر است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ سه قطبی خواهد شد، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نماینده یا نمایندگانی از اصلاح طلبان، نماینده یا نمایندگانی از اصولگرایان و آقای احمدی نژاد حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد هم گرچه اعلام کرده اند دراین خصوص «موضعی نگرفته اند» اما به اعتقاد بنده بخاطر اینکه اکثریت مردم خواهان او هستند و حضور ایشان مشارکت حداکثری را ایجاد می‌کند و او می‌تواند دولت کارآمد و پرتلاش و جوان و پرنشاط تشکیل دهد که مشکلات کشور را حل کند، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت می‌کند و هم تأیید صلاحیت می‌شود.

احمد خورشیدی آزاد گفت: دلیل بنده برای تأیید صلاحیت آقای احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان این است که مقام معظم رهبری قبل از اینکه به این بی اندیشند که نام چه کسی از داخل صندوق رأی بیرون خواهد آمد به مشارکت حداکثری توجه دارند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ آقای سید محمد خاتمی در حالی برای ریاست جمهوری تأیید صلاحیت می‌شود که چند ماه قبل از انتخابات از وزارت ارشاد دولت آقای هاشمی رفسنجانی کنار گذاشته شده بود.

خورشیدی آزاد گفت: آقای خاتمی که به عنوان وزیر مورد قبول نبود در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ به عنوان رئیس جمهور مورد تأیید قرار گرفت که علت آن این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد که در این برهه آقای خاتمی می‌تواند مردم را به پای صندوق‌های رأی بیاورد و در شرایط فعلی نیز آقای احمدی نژاد می‌تواند مردم را به پای صندوق‌های رأی بیاورد و بلکه مهتر اینکه دولت به درد بخور تشکیل دهد، زیرا راهبرد نظام مقدس اسلامی این است که هم مشارکت بالا باشد و هم دولت قوی و کاربلدی تشکیل شود که بتوانیم از این مرحله عبور کنیم که قطعاً عبور هم خواهیم کرد.

کد خبر 464663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.