طرح جذب معلمان خرید خدمتی در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت : در جلسه امروز این کمیسیون تصویب شد که آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی مجددا برای نیروهای نهضتی پیش از سال ۱۳۹۱ که در این آزمون شرکت نکرده یا پذیرفته نشده‌اند برگزار شود.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: نشست روز گذشته با حضور نمایندگان ارائه دهنده دو طرح ساماندهی نیروهای نهضتی و جذب معلمان خرید خدمتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون تصمیم گرفته شد که افرادی که در آزمون استخدامی تیرماه نهضت سواد آموزی رد شدند و افرادی که به هر دلیل از جمله شیوع ویروس کرونا در این آزمون شرکت نکردند، بتوانند مجدداً در آزمون نهضتی‌ها شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس آمار موجود، ۶ هزار نفر در این آزمون رد شدند و برخی متقاضیان نیز در آزمون شرکت نکردند که این افراد تجمعاتی هم در برابر مجلس داشتند. لذا کمیسیون صدای این عزیزان را شنید و برگزاری آزمون مجدد برای نهضتی‌های پیش از سال ۱۳۹۱ خبر خوشی است که به مناسبت روز نهضت سواد آموزی داشتیم و این طرح مسیر قانونی خود را برای اجرایی شدن طی خواهد کرد.

فلاحی یادآور شد: طرح جذب معلمان خرید خدمتی نیز که شامل ۱۶ هزار نیروی خرید خدمت می‌شد به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا در طرح جامعی که در این کمیته در حال جمع بندی است، ملحق شود. طرح جامع کمیته شامل نیروهای پیش دبستانی، حق التدریسی‌ها و خرید خدمت‌ها می‌شود که مجموعاً حدود ۱۰۰ هزار نفر را شامل می‌‎شود. این طرح نیز پس از جمع بندی به کمیسیون و در ادامه به صحن ارائه خواهد شد تا این نیروهای بلاتکلیف خدوم در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شوند.

کد خبر 464642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.