بچه‌های تنهای دهه ۹۰ سوژه «مامان ها»!

برنامه «مامان ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده در قسمت جدید به معضل کودکان تنها و تک فرزند دهه نود می‌پردازد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی برنامه، برنامه «مامان‌ها» امروز یکشنبه هفتم دی ماه به کودکان دهه نود می‌پردازد که بیشتر از همسن و سالانشان با بزرگترها همنشین شده‌اند.

خانواده‌ها در دهه‌های پیش، تعداد فرزندان بیشتری داشتند در حالیکه امروز اکثر خانواده‌ها به سمت تک فرزندی رفته اند. همچنین پیش از این خانواده‌ها با اقوام و خویشاوندان خود ارتباط گسترده‌تری داشتند و بچه‌ها اگر هم تک فرزند بودند، می‌توانستند با کودکان فامیل و آشنا همبازی شوند.

طی یک سال گذشته کرونا هم مزیدی بر علت شد تا مهدکودک‌ها، مدارس و کلاس‌های خصوصی هم تعطیل شود و کودکان بیشتر وقت خود را با خانواده و پدر و مادرهای شأن بگذرانند و به این ترتیب کودکان دهه ۹۰ بیشترین تعاملشان با بزرگترها انجام می‌شود که آسیب‌های فردی و اجتماعی مختلفی می‌تواند هم در سنین کودکی و هم بزرگسالی به همراه داشته باشد.
برخی تجربه‌ها از جمله اجتماعی شدن، کودکی کردن و برقراری ارتباط با دیگران در همین سنین کودکی حاصل می‌شود و در نبود انها آسیب‌ها و بحران‌هایی برای کودک بوجود می‌آید.

برنامه امروز «مامان ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده از مادرانی که با چنین معضلی مواجه هستند دعوت کرده است تا به واکاوی آن بپردازد و راهکارهایی را هم برای حل آن پیشنهاد دهد.

این برنامه امروز ساعت ۱۷:۲۰ به تهیه کنندگی مجتبی حسینی از شبکه سه سیما پخش می‌شود. همچنین سیدمیلاد ناظمی سردبیر و سعید ابراهیمی کارگردانی برنامه را بر عهده دارند.

کد خبر 464624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.