برگزاری امتحانات حضوری مقطع ابتدایی و هنرستان با پروتکل‌های بهداشتی

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان ابتدایی و هنرستانی با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی، اظهار کرد: آموزش و پرورش مسئولیت تربیت و پرورش نسل نو را دارد تا بتوانند مسئولیت‌های اجتماعی را قبول کنند و با مشارکت بیشتر در جامعه، کیفیت زندگی را ارتقا دهند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مصونیت بخشی در برابر مخاطرات از وظایف آموزش و پرورش افزود: این افراد باید در وجوه مختلفی پرورش پیدا کنند نسل نو باید به لحاظ اجتماعی، علمی، اخلاقی، عبادی و دینی پرورش لازم را پیدا کنند و این موضوع نشان می‌دهد نهاد آموزش و پرورش باید با تمام بخش‌های کشور در ارتباط باشد.

وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را سندی جامع و روشنگر دانست و تصریح کرد: در سند تحول پیش بینی تربیت در ۶ ساحت شده است که یکی از این ساحت‌های آن، ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است که اجرای آن فعالیت مشترک بین آموزش و پرورش و حوزه را می‌طلبد.

برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

حاجی میرزایی در مورد برگزاری امتحانات دی ماه دانش آموزان، گفت: دستورالعمل آزمون‌ها ابلاغ شده که به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برگزار شود. درباره برخی از دروس هنرستانی و پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاص اجازه دادیم با هماهنگی ستاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری باشد.

وی تاکید کرد: در برگزاری آزمون حضوری رعایت مقررات و اخذ مجوز از ستاد کرونا ضرورت دارد اما ستاد ملی کرونا مجوز عمومی برای برگزاری تمام امتحانات به صورت حضوری را نداده است لذا بیشتر آزمون‌ها غیرحضوری است.

حاجی میرزایی افزود: در شبکه شاد برای برگزاری آزمون‌ها امکانات لازم فراهم است و تا ۱۰ روز آینده ظرفیت‌های آن توسعه می‌یابد و زمینه برگزاری آزمون باکیفیت امکان پذیر می‌شود لذا نیازی به استفاده از پیشنهادهای بیرون از آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در چند هفته آینده از برخی ظرفیت‌های شبکه شاد رونمایی می‌شود و قابلیت ممتازی را در اختیار معلمان قرار می‌دهد.

تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و نهضتی

وی درباره تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌های تربیت دبیر و فرهنگیان نیروی انسانی خود را جذب می‌کنیم و برخی اوقات هم دانشگاه رجایی دانشجوی آزاد هم گرفته است اما بر اساس سهمیه تمام افراد از این دو طریق استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.

حاجی میرزایی در خصوص نیروهای حق‌ التدریس و نهضتی، گفت: نیروهای حق‌التدریسی تا قبل از سال ۹۱ و نیروهای نهضتی قبل از سال ۹۲ تعیین تکلیف شده‌اند برای افرادی که بعد از سال ۹۲ با ما همکاری داشته‌اند مسیر دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ برای جذب وجود دارد که استخدام آموزش و پرورش شوند. در موضوع افزایش سن این افراد نیز به سقف مجاز آزمون دانشگاه فرهنگیان اضافه می‌شود.

آب، برق و گاز هیچ مدرسه‌ای نباید به دلیل عدم پرداخت قطع شود

وی درباره موضوع رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس، بیان کرد: در قانون بودجه پیش بینی شده آب، برق و گاز مدارس رایگان است البته به شرط رعایت الگوی مصرف. برای موضوع افزایش تعداد دانش‌آموزان برخی مدارس با وزارت نیرو و نفت تفاهم کردیم که الگوی جدید متناسب با تعداد دانش‌آموزان باشد آب، برق و گاز هیچ مدرسه‌ای نباید به دلیل عدم پرداخت قطع شود.

کد خبر 464615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.