رعایت ضوابط تولید عکس و ویدئو تبلیغاتی گردشگری لازم‌الاجرا شد

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: «راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری» و «راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری» با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان ادارات کل استانی، ابلاغ و لازم‌الاجرا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این دفتر در زمان شیوع ویروس کرونا، ارتقای کمی و کیفی اقلام تبلیغاتی به‌ویژه در حوزه ویدئو و عکس جهت استفاده موثر و اثربخش در دوران پساکرونا بوده است.

او افزود: با توجه به اهمیت محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزار بازاریابی جهت ایجاد و بهبود تصاویر مقاصد گردشگری و بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی و آسیب‌شناسی اقلام تبلیغاتی تولید شده در استان‌های مختلف کشور، بر آن شدیم تا «راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری» و «راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری» را با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان ادارات کل استانی با ویژگی‌ها و شاخصه‌های مختلف نمونه‌های برتر این قبیل اقلام تبلیغاتی در کشورهای پیشرو تدوین و برای اجرا ابلاغ کنیم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان کرد: دو ضابطه مورد اشاره دارای ماهیت اجرایی بوده و به صورت گام به گام تنظیم شده است و انتظار می‌رود در صورت بکارگیری دقیق آنها توسط کارشناسان ذیربط ستادی و استانی در آینده نزدیک شاهد ارتقای کیفیت این بخش مهم از اقلام تبلیغاتی باشیم.

او ادامه داد: اصول و توصیه‌های این راهنماها مشخصاً به جنبه‌های تکنیکی همچون دارا بودن استراتژی مشخص، برخورداری از سناریوی قدرتمند، استفاده از متنوع از نماها، خلاقیت در تدوین و کادربندی، بهبود و اصلاح نور و رنگ و رعایت نکات لازم در بکارگیری نریشن، زیرنویس، موسیقی و اصوات طبیعی می‌پردازد.

قاسمی افزود: علاوه بر جنبه‌های تکنیکی، ابعاد محتوایی موضوع نظیر حضور افراد تاثیرگذار در آثار تولیدی، نمایش گردشگری تجربه محور، توجه کافی و مناسب به غنای فرهنگی و تاریخی کشور و تاکید ویژه بر تنوع کم‌نظیر آداب و سنن و رسوم مردمان نیز مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری اظهار کرد: از این پس رعایت مفاد و اصول این دو راهنما به عنوان معیار اصلی ارزیابی عملکرد استان‌ها در حوزه تولید محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری در نظر گرفته خواهند شد؛ لذا از این حیث رعایت آن‌ها مهم و لازم‌الاجرا است.

کد خبر 464612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.