رکورد مصرف گاز تهران طی ۲۰ سال اخیر در ۸ دی‌ماه شکسته شد

استاندار تهران گفت: بیشترین میزان مصرف گاز در ۸ دی ماه و با میزان ۱۲۲ میلیون مترمکعب بوده که رکورد مصرف گاز طی ۲۰ سال اخیر شکسته شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی امروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه سوخت رسانی زمستانی با اشاره به میزان مصرف گاز در استان تهران اظهار کرد: بر اساس بررسی انجام شده در مدت ۴۰ روز از اول آذرماه سال جاری تا ۱۱ دی ماه با مصرف روزانه ۱۱۲ میلیون مترمکعب گاز، میزان استفاده از گاز در استان تهران به ویژه در بخش خانگی ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان مصرف گاز در ۸ دی ماه و با میزان ۱۲۲ میلیون مترمکعب بوده که رکود مصرف گاز طی ۲۰ سال اخیر شکسته شد.

محسنی بندپی اضافه کرد: افزایش مصرف مشترکین خانگی سبب شده که میزان تحویل گاز به نیروگاه‌های استان تهران نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته باشد.

استاندار تهران گفت: از همه شهروندان درخواست همکاری داریم تا وسایل گرمایشی خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد تنظیم کنند و با بهینه سازی موتورخانه‌ها به کاهش مصرف گاز کمک کنند.

محسنی بندپی تاکید کرد: کاهش مصرف گاز ضمن کمک به کاهش آلودگی هوا به جهت تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها، زمینه برای تأمین گاز در روزهای سرد را فراهم می‌کند و در این زمینه مشارکت شهروندان و دستگاه‌های اداری و اجرایی در راستای ساماندهی استفاده از وسایل گرمایشی اثرگذار است.

کد خبر 464599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.