بی‌تدبیری مسئولان باعث از دست رفتن بازارهای کشورهای همسایه شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید با تدبیر صحیح، بازارهای کشورهای همسایه را حفظ کنند، گفت: متأسفانه بی‌تدبیری مسئولان و عملکرد ضعیف برخی از بازاریاب‌های ایرانی سبب شده است تا برخی از بازارهای خارجی به ویژه در کشورهای همسایه از دست برود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: هر کشوری بخواهد خودکفا باشد حتماً باید دو صنعت دام‌پروری و کشاورزی را داشته باشد و اگر تدبیر صحیح در این صنایع وجود داشته باشد منجر به درآمدزایی خوبی می‌شود.

وی افزود: متأسفانه بی‌تدبیری مسئولان و عملکرد ضعیف برخی از بازاریاب‌های ایرانی سبب شده است تا برخی از بازارهای خارجی به ویژه در کشورهای همسایه از دست برود؛ به طور مثال قبلاً عراقی‌ها علاقه فراوانی به خوردن پنیر ایرانی داشتند اما پس از مدتی ترکیه این بازار را تصاحب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: نبود آینده‌نگری، فراهم نشدن محصولات اولیه برای تولید و خوراک دام برای پرورش دام و توقف صادرات به دلیل کاهش تولید در بازار داخلی از جمله اشتباهاتی است که معمولاً توسط مسئولان تکرار می‌شود.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: گرانی مرغ را به راحتی می‌شد پیش‌بینی کرد، با نگاهی به عملکرد مرغ داران و نبود نهاده‌های اولیه، مرغ داران کاهش تولید داشتند و بدون شک این کاهش تولید منجر به گرانی این محصول می‌شد؛ این تنها نمونه‌ای از عملکرد ضعیف مسئولان است، هنگامی که مسئول می‌بیند محصولی در کشور پرطرفدار است باید همواره به فکر تأمین آن برآید و نیاز مردم را تأمین کند.

وی تصریح کرد: بنده همواره گفته‌ام که ضرر بی‌تدبیری برخی مسئولان بیشتر از اقدامات و کارهایی است که آمریکا بر علیه کشور ما انجام می‌دهد، اگر مسئولان بتوانند خوب مدیریت کنند، خوب پیش‌بینی کنند و بر اساس آن حرکت کنند، می‌توانند اقدامات خصمانه آمریکا را خنثی سازند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بسیاری از کمبودها را می‌توان با پیشگیری و رعایت بهداشت جبران کرد، اظهار کرد: اگر پیشگیری و مسائل بهداشتی رعایت شود دیگر نیازی به درمان و استفاده از دارو برای حفظ دام‌ها نیست.

طباطبایی نژاد یادآور شد: امام رضا (ع) می‌فرمایند هیچ چیزی را خداوند نهی نکرده مگر اینکه به ضرر بشر بوده و هیچ چیز را امر به انجام نداده، مگر اینکه به نفع آنان بوده است؛ با توجه به این حدیث، اگر دستورات اسلامی را رعایت کنیم قطعاً فواید زیادی دارد همان‌گونه که دانشمندان به فواید این دستورات پی می‌برند.

کد خبر 464580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.