دستگیری قاچاقچی میراث فرهنگی با ۱۹ شیء ۳ هزار ساله در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک قاچاقچی میراث فرهنگی و کشف ۱۹ شیء تاریخی با قدمت ۳ هزار ساله به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا اکبری، اظهار کرد: مأموران کلانتری ورزنه در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از قبرستان‌های شرق اصفهان اقدام به حفاری غیرمجاز و سرقت اموال تاریخی و آثار باستانی کرده، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص تیمی از مأموران مجرب این یگان وارد عمل شده و با انجام تحقیقات علمی و تخصصی و اقدامات خاص پلیسی طی یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این سارق میراث فرهنگی ۱۹ قطعه شیء تاریخی شامل ۸ قطعه ظروف مفرقی، ۷ قطعه ظروف سفالی، ۳ قطعه ظروف سنگی و یک عدد تبر کشف شد.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه بنابر اظهارنظر کارشناس میراث فرهنگی اموال مکشوفه مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد بوده و ارزش آنها نیز ۱۰ میلیارد ریال است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی ضمن تشکر از همکاری شهروندان و احساس مسئولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و تاریخی کشور خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص اقدامات مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 464558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.