لزوم برنامه‌ریزی برای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر منطقه ۱۴ اصفهان

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار برنامه‌ریزی کردن معاونت فرهنگی شهرداری برای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در منطقه ۱۴ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به برگزاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» که این هفته به افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۴ اختصاص یافته است، اقدامات مدیریت شهری در چهار سال گذشته در این منطقه مانند اجرای بلوار فرزانگان از مسیر بزرگراه شهید اردستانی تا میدان آزادگان را درخور تحسین دانست و اظهار کرد: بهره‌برداری بلوار فرزانگان منطقه‌ای بزرگ از شهر را از انواع آلودگی‌ها نجات داد.

وی به آزادسازی بخش بزرگی از معابر پیش بینی شده در طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود: شروع عملیات اجرایی و آزادسازی محل دپو و ایستگاه‌های قطار شهری در منطقه ۱۴ می‌تواند نقطه تحولی در وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه باشد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ارتقای کیفیت پارک‌ها و مراکز فرهنگی ورزشی در این مدت مورد توجه بوده است؛ هرچند که درپی شیوع کرونا امکان بهره برداری از این مراکز وجود نداشته است اما از نظر ایجاد زیرساخت فرهنگی قابل تقدیر است.

وی پاسخگو کردن مجموعه شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در منطقه ۱۴ و کمک به ارائه خدمات مطلوب‌تر توسط سایر دستگاه‌ها در منطقه از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و ستاد مبارزه با مواد مخدر را از دیگر اقدامات منطقه دانست.

معین به مواردی که انتظار تسریع در انجام آن وجود دارد، اشاره کرد و گفت: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در منطقه و بازنگری و بررسی خطوط موجود اتوبوسرانی و خطوط ویژه تاکسیرانی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: تسریع در راه‌اندازی مراکز فرهنگی و ورزشی و برنامه‌ریزی برای اعزام مربیان و مدرسان کارآزموده و برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در منطقه توسط معاونت فرهنگی شهرداری، فعال‌سازی برنامه‌های ورزشی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات محله‌ای در منطقه و همکاری با سازمان‌ها و سایر نهادهای فرهنگی جهت توسعه مراکز فرهنگی از دیگر اقدامات مورد نیاز است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم جلوگیری از هر نوع اولویت‌بندی و تغییر کاربری در اراضی با کاربری خدماتی به جهت کمبود فضای سبز و مراکز خدماتی در منطقه، خواستار تعیین تکلیف قطعی طرح اطراف حرم زینبیه با انجام مراحل قانونی و تشریفات اداری مورد نیاز و بررسی و انجام اقدامات لازم برای روان‌سازی ترافیک در این منطقه شد.

کد خبر 464551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.