لیست دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم اعلام شد

سازمان امور دانشجویان لیست دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم در ۱۰۹ کشور جهان را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان، لیست جدید سطح‌بندی دانشگاه‌های خارج از کشور برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ در ۱۰۹ کشور جهان منتشر شد.

اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان در راستای اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان، نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌های خارج از کشور برای سپتامبر ۲۰۲۱ صرفاً برای رشته‌هایی که در حیطه وظایف وزارت علوم بوده، اقدام کرده است.

بر این اساس در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور به روزرسانی و در سه گروه الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) دسته بندی و تفکیک شده‌اند که بر اساس لیست منتشر شده، ۶۰۳ دانشگاه در گروه الف، ۸۱۸ دانشگاه گروه ب و ۱۱۰۵ دانشگاه در گروه ج قرار دارد.

ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ اول تیر سال ۹۸ برابر با (۲۲/۰۶/۲۰۱۹) صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان ثبت نام رسمی کنند.

مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آن‌ها پس از تاریخ فوق شده باشد، صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است. همچنین لیست به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل امور دانش آموختگان سازمان دانشجویان به نشانی http://www.grad.saorg.ir قابل مشاهده است.

کد خبر 464547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.