مخالفت مجلس با شرط ثبت‌نام الکترونیکی داوطلبان ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ماده ۸ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با ملزم کردن وزارت کشور مبنی بر ثبت‌نام الکترونیکی داوطلبان ریاست جمهوری مخالفت کردند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در ادامه رسیدگی به طرح اصلاح مواردی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی با پیشنهاد «محمدحسین فرهنگی» عضو هیأت رئیسه مجلس مبنی بر حذف ماده ۸ این طرح با ۱۴۶ رأی موافق، ۷۱ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع، موافقت کردند.

محمد جوادکولیوند، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس که به عنوان نماینده دولت در جلسه حضور دارد، در موافقت با حذف این ماده گفت: در ماده ۸ چند ابهام وجود دارد؛ نخست اینکه وزارت کشور را موظف می‌کند که ثبت نام حتماً الکترونیکی انجام شود که این مخالف با اصل ۷۵ قانون اساسی است. علاوه بر این گفته شده باید روند ثبت‌نام در ۷ روز کاری انجام شود در حالی که انتخابات در روزهای جمعه و تعطیل نیز پیگیری می‌شود و این نیز مخالف قانون انتخابات است.

به گفته کولیوند، پیش از ماده ۸ نیز موادی از طرح توسط نمایندگان حذف شده بود که در ماده ۸ آورده شده و این نیز بر ابهام می‌افزاید و دولت موافق حذف این ماده یا بازگشت به کمیسیون برای اصلاح است.

علی فلاحی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مخالفت با حذف این ماده گفت: زمان نوشتن طرح، نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند و اینکه آقای کولیوند میگویند ماده ۸ با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است، باید این را در نظر گرفت که ثبت‌نام الکترونیکی است. ضمن اینکه در این طرح به موضوع ۷ روز کاری اشاره نشده و ابهام ندارد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به فلاحی اظهار کرد: در زمان ثبت نام از داوطلب ریاست جمهوری علاوه بر ثبت نام الکترونیکی، اگر داوطلب بخواهد حضوری ثبت نام کند، باید این مورد اجرایی شود. همچنین در طرح به ۷ روز کاری تاکید شده که این هم مخالف قانون انتخابات است.

منبع: ایرنا

کد خبر 464536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.