خسارت دو میلیاردی به شهرداری اصفهان در پی کاهش روشنایی پارک‌ها

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به دلیل کاهش روشنایی پارک‌ها با توجه به شرایط کرونایی خسارات زیادی به تأسیسات شهرداری در شش ماه گذشته وارد شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری برای بهبود مصرف انرژی در پارک‌های شهر آمادگی کامل دارد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: در پارک جوان مصرف برق با اصلاح سیستم‌ها به حداقل رسیده است؛ البته هوشمندسازی سیستم انتقال پساب و چاه‌های آب شهر در حال انجام است و تاکنون ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ انشعاب در پارک‌ها هوشمند نصب شده است، گفت: سیستم انتقال آب پساب از فیزادان به صورت هوشمند نصب شده است و به کاهش بار مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام کنتورهای قدیمی غرفه‌داران میدان میوه و تره بار هوشمند می‌شود که این اقدام با انتخاب پیمانکار به زودی انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به میزان مصرف برق در مناطق ۱۵ گانه شهر، افزود: میزان مصرف برق در مناطق شهرداری مشخص شده و مناطقی که مصرف انرژی بالایی داشتند، اخطار دریافت کردند و میزان مصرف آنها هر ماه ارزیابی می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ کیلووات ساعت انرژی خورشیدی توسط شهرداری تولید می‌شود که امیدواریم تا شش ماه آینده تا ۷۵۰ کیلووات ساعت افزایش یابد.

امیری با اشاره به روند انجام آبیاری‌های شبانه پارک‌ها و فضاهای سبز شهر، اظهار کرد: آبیاری فضاهای سبز شهری به ویژه در فصل تابستان از ساعت ۲۲ به بعد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش روشنایی پارک‌ها با توجه به شرایط کرونایی بیش از دو میلیارد تومان به تأسیسات شهرداری در شش ماه گذشته خسارت وارد شده است، افزود: مباحث امنیتی و اجتماعی پارک‌های شهر بسیار مهم است و باید روشنایی مناسب در پارک‌ها برقرار باشد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بهبود نورپردازی‌ها و اجرای روش‌های نوین نورپردازی با استفاده از لامپ‌های ال. ای. دی جزو برنامه‌های شهرداری بوده و در دستور کار قرار گرفته است.
 

کد خبر 464530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.