احداث پیست دوچرخه‌سواری در نیمی از شهرهای سمنان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: نیمی از شهرداری‌های این استان با تامین اعتبارات لازم، در حال احداث پیست دوچرخه سواری هستند.

به گزارش ایمنا، راضیه شهاب، اظهار کرد: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه بین فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در راستای توجه به سلامت همگانی و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در نقاط شهری و کلان شهرهای کشور، این تفاهم نامه بعد از دریافت از وزارت کشور، در کمترین زمان ممکن به شهرداری‌های استان سمنان ابلاغ شد.

وی به کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در استان اشاره و عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا ویروس، استفاده از ناوگان جاده‌ای درون شهری در شهرهای استان سمنان کاهش چشمگیری یافته است و شهرداری‌های استان با رفع مشکلات زیرساختی برای فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری اقدام‌های خوبی را در دست اجرا دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به برنامه مدیریت شهری در شهرستان‌های این استان، افزود: براساس آخرین آمار در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شهرداری‌های استان سمنان برای راه اندازی پیست دوچرخه سواری در مناطق شهری از محل اعتبارهای داخلی خود اقدام کردند.

شهاب خاطرنشان کرد: در شهرهای سمنان، شاهرود، بسطام، شهمیرزاد و چند شهر دیگر استان طرح‌های خوبی برای رفع مشکلات زیرساختی و راه اندازی پیست دوچرخه سواری انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده اعتبارات ساخت پیست از سوی شهرداری‌های استان تأمین شده است، تصریح کرد: منابع محدودی از محل ماده ۵۸ از سوی وزارت کشور به شهرداری‌های استان سمنان برای راه اندازی پیست‌های دوچرخه سواری پرداخت شد اما بیشتر منابع راه اندازی پیست این رشته ورزشی از سوی شهرداری‌ها و از محل اعتبار داخلی تأمین شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان به اجرای طرح پیست دوچرخه سواری در دو شهر نمونه گردشگری بین المللی بسطام و شهمیرزاد اشاره و اضافه کرد: در شهر بسطام هم پیست دوچرخه سواری دالان بهشت بسطام در حال انجام است که اجرای این طرح در فرهنگ سازی دوچرخه سواری تأثیر قابل توجهی دارد.

شهاب خواستار تخصیص اعتبارات ملی به این طرح‌ها شد و گفت: شهرداری‌های استان سمنان در بحث راه اندازی پیست‌های دوچرخه سواری برای توسعه ورزش همگانی و حرفه ای آمادگی دارند، اما لازم است فدراسیون دوچرخه سواری در تجهیز این پیست‌ها به شهرداری‌های استان کمک کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 464523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.