نورافشانی آسمان لهستان طی کریسمس کرونایی

رویدادهای سنتی و فرهنگی کریسمس و سال نو در ورشو، پایتخت لهستان، به خاطر انتشار ویروس کرونا لغو شده است، با این حال، مقامات محلی از نورافشانی آسمان شهر در این ایام برای افزایش نشاط ساکنان خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان ورشو نیز مانند سایر مردم جهان به خاطر شیوع بیماری کووید -۱۹، کریسمس و سال نو امسال را متفاوت با گذشته تجربه می‌کنند و از برگزاری آئین و رسوم این ایام محروم هستند. البته مقامات شهر در نظر دارند به شیوه‌هایی متفاوت شور سال نو را در میان مردم زنده نگه دارند و از استرس‌های این دوران بکاهند. مردم ورشو می‌توانند در ایام کریسمس، از پنجره خانه‌های خود یا به صورت آنلاین شاهد آتش‌بازی‌ها و نورافشانی‌هایی که توسط مقامات شهر برگزار می‌شود، باشند.

یکی از مهم‌ترین آئین مردم لهستان و به خصوص ورشو در ایام کریسمس و سال نو، برگزاری موسیقی‌های زنده و گرد هم آمدن در خیابان‌های شهر است. اما متأسفانه ویروس کرونا باعث شده دولت لهستان هر گونه بیرون رفتن بدون ضرورت از خانه را در این روزها ممنوع کند و به مردم اجازه برگزاری مراسم مختلف نظیر آتش‌بازی و موسیقی زنده را ندهد.

البته مقامات محلی ورشو قول داده‌اند از هیچ تلاشی برای شادسازی مردم در روزهای سال نو دریغ نکنند و برنامه‌هایی نشاط آور به صورت مجازی در اختیار آنان قرار دهند. یکی از این برنامه‌ها، آتش‌بازی در آسمان شهر است که مردم هم می‌توانند از منازل خود نظاره‌گر آن باشند یا اینکه از طریق تلفن‌های هوشمند خود زیبایی خیره‌کننده آسمان را در روزهای کریسمسی مشاهده کنند.

همچنین، بلندترین ساختمان شهر که در ایام عادی سال، میزبان رویدادهای فرهنگی، هنری، نمایشگاه‌ها و موزه‌ها است و ارتفاع آن، قابلیت مشاهده را برای تمام مردم در نقاط مختلف شهر امکان‌پذیر می‌کند، به چراغ‌های زیبای رنگی مزین خواهد شد. مهم‌تر از همه اینکه، خواننده‌های برتر کشور به اجرای موسیقی زنده در فضاهای مجازی خواهند پرداخت و مردم می‌توانند با آرا خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند تا از طرف دولت، جایزه نفیسی دریافت کند.

کد خبر 464494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.