۷۴ کیلومتر مسیرگشایی و تعریض معابر در سه سال اخیر اجرا شده است

شهردار تبریز از اجرای ۷۴ کیلومتر مسیرگشایی، تعریض خیابان‌ها و معابر با هدف توسعه مناطق کم برخوردار و تسهیل در عبور و مرور شهروندان طی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر گفت: این حجم از مسیر گشایی شامل ۵۲ طرح در نقاط مختلف شهری بوده که در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری به منظور احیا بافت‌های فرسوده اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسیر گشایی و احداث خیابان‌های جدید در نقاط مختلف شهر و به خصوص نقاط کم برخوردار و حاشیه‌نشین طی سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر بوده است.

شهردار تبریز با اشاره به برخی از این پروژه‌های مسیر گشایی گفت: مسیر گشایی‌های شهدای ارتش، شهید میلانی، عطار نیشابوری، ۳۵ متری صنعتگران، فاز دوم شهید خلیلی و… از جمله مهمترین این پروژه‌ها بوده که علاوه بر سهولت عبور و مرور، دستاوردهای زیست محیطی و ارزش افزوده برای این مناطق را نیز به همراه داشته است.

وی یادآور شد: ارزش افزوده پروژه‌های مسیر گشایی به لحاظ بازآفرینی فرهنگی، ساختاری و ترافیکی در بافت فرسوده به مراتب چندین برابر هزینه‌های تملک و اجرا خواهد بود و در سیاست‌های کلی بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.

شهردار تبریز با اشاره به مزایای متعدد این اقدامات گفت: با وجود اینکه اجرای پروژه‌های مسیر گشایی مزایای متعددی به همراه دارد، اما تاکید بر جنبه زیست محیطی بیش از هر اقدامی در این خصوص مدنظر است.

منبع: برنا

کد خبر 464490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.